Inlägg från: puss |Visa alla inlägg
  • puss

varför abort vid våldtäkt?

preventivt = förebyggande.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • puss
    sonen08 skrev 2009-07-24 07:44:35 följande:
    nej det hade inte vart lyckat. och det är samma sak när det gäller en våldtäckt jag skulle aldrig må bra av att få föda fram ett barn där jag vet händelsen bakom hur barnet kom till. och leva med det varje dag och veta att 1 dag kommer säkert barnet vilja veta vem är min pappa. hur tusan skulle du förklara det och hur tror du barnet skulle må då????
    jag skulle nog bara säga att pappan var en svartögd pirat som seglade iväg med den svepande morgonbrisen.
  • puss
    sonen08 skrev 2009-07-24 07:46:44 följande:
    jag fick veta häromveckan att en tjejkompis skulle göra abort. hennes val var för att hon ville vänta några år med att skaffa barn för att ägna mer tid åt sitt nuvarande barn dessutom var det tvillingar. det reagera ja på vill man inte ha barn så kan man skydda sig.
    jaså.
  • puss
    sonen08 skrev 2009-07-24 07:47:31 följande:
    okej så du tror barnet tror på de när han/hon är 19 år????
    haha ja vissa tror ju på vad som helst, om man läser lite här...!!
  • puss
    sonen08 skrev 2009-07-24 07:47:31 följande:
    okej så du tror barnet tror på de när han/hon är 19 år????
    allvarligt: man kan ju säge att det var ett engångsligg.
  • puss

dessutom är det massor av våldtäkter som sker inom äktenskapet och där kvinnan blir gravid.

ibland tvingar mannen henne till abort mot sin vilja.

hon stannar ändå hos honom, för hon älskar ju honom egentligen.
    bara som en liten parentes.

• puss
    BlommyNess12 skrev 2009-07-24 07:58:42 följande:
    Då är jag nog onormal. Två gånger om.
    grattis
  • puss
    Alfaqueen skrev 2009-07-24 07:59:05 följande:
    Jag uttryckte en personlig åsikt. Om jag fick välja mellan att använda preventivmedel eller göra abort vid en oönskad graviditet hade jag aldrig valt att göra en abort. Detta är ju förståss under förutsättningen att det finns ett val att göra.
    ok, lite svårt att välja efteråt bara....
  • puss
    Alfaqueen skrev 2009-07-24 08:18:13 följande:
    Ja, om man väljer att avsluta en graviditet som man inte försökt undvika, som inte innebär fara för mammans hälsa, med abort, då skulle jag ha väldigt svårt att förstå en person som inte lider på ett eller annat sätt.
    vad gör lidandet för skillnad?
  • puss

absolut inte, jag bara undrare med tanke på ditt inlägg

• puss
    Alfaqueen skrev 2009-07-24 08:10:30 följande:
    Ja, mitt resonemang var ju helt hypotetiskt. Skulle man till exempel bli gravid trots preventivmedel blir ju valet ett helt annat.
    valet står väl mellan abort kontra behålla? eller har jag missat?
  • puss
    Alfaqueen skrev 2009-07-24 08:38:53 följande:
    Nja, det jag framförallt vänder mig emot är de abortmotståndare som hävdar att abort används som alternativ till preventivmedel. Alltså att valet är preventivmedel eller abort.Det var i alla fall där jag började
    ja, det finns alla möjliga korkade påståenden i denna debatt.
  • puss
    Familjetrollet skrev 2009-07-24 09:57:14 följande:
    jag kan bara för vad jag tyckerjag tycker att abort är mord.det är ett liv man avslutar.så länge barnet är friskt så bör det få en chans till att födas.är barnet däremot svårt skadat och inte överlever utanför livmodern så är abort okejvil man inte ha barn så skyddar man sig.tyvärr lär sig inte vissa utan gör många aborter istället för att skydda sig ordentligt!ang abort vid våldtäckt:barnet är lika mycker värdt oavsett om det är planerat,blev till vid slarv eller våldtäktmen alla förstår väll hur jobbigt det är för en våldtagen att behålla bernet som har en pappa som är våldtäktsman?vad tror ni egentligen?ska mamman behålla barnet efter en våldtäkt.vad ska hon säga den dagen barnet börjar fråga efter sin pappa?varje födelsedag blir jobbig då mamman blir påmind om våldtäkten osvsom sagt jag tycker abort är okej endast vid våldtäkt,m mammans liv är i fara vid en graviditet,elller barnet är svårt skadatnej till abort om barnet är friskt,om man har slarvat med prev.medelalla barn är lika mycket värda oavsett hur de kom till.jag kommer aldrig avsluta ett LIV.då är det bättre att adoptera bort oönskade barn till dem som inte kan få barn....
    ok så hur gör man i fall som trådstatren?? alla barn ska få chans att födas säger du, är det rimligt att kvinnan ska ta emot sju embryon som läkaren har framställt?
  • puss
    Familjetrollet skrev 2009-07-24 10:04:01 följande:
    precis.vissa lär sig aldrig hur lätt ett barn blir till!använder man ex både p-piller ch kondom så är ju chansen NOLL att bli gravid.man vet ju att p-piller inte funkar helt om man har vart magsjuk,kräkts en massa osv.jag har flera vänner som har gjort många aborter var.jag kommer aldrig bli en i statistiken bland de sm använder abort.för mig är varje graviditet en GÅVA.jag har blivit garvid två gånger oplanerat och vi behöll barnen varje gång.vi valde att inte använda prev.medel.blev det barn så blev det så.tyvärr så förlorade vi sista barnet i MA.så allt prat om olyckshändelse osv verkar vara en standardreplik när flok blir gravida.skyddar man sig rejält så blir det inga barn.vill man inte bli gravid så får man använda dubbla prev.medel.
    så vad tycker du om fallet i tS?? frågar igen....
  • puss

familjetrollet, gah jag blandra ihop trådarna!! sorry...

• puss

aborterade "barn" kan inte heller överleva utan livmoder ju.

• puss
    Familjetrollet skrev 2009-07-24 10:10:36 följande:
    då bör folk inte gnälla att de blir gravida när de inte vill ha barn.har man sex så tar man ansvar för vad som kan ske.
    din värld är så liten. det finns ställen där kvinnor inte får ha preventivmedel.
  • puss
    Olw skrev 2009-07-28 15:15:31 följande:
    En man som förgriper sig på en kvinna har kanske inte så friska gener att fortplanta.....
    det där har vi gått igenom redan.
    ska man i så fall tvångssterilisera alla som blir dömda för våldsbrott?
  • puss

jaså? vem har forskat på det?

• puss
    Olw skrev 2009-07-28 15:27:55 följande:
    Min svärfar träffar i sitt arbete en del som är kemiskt-kastrerade.
    ok, en ganska liten referensgrupp alltså.
    dessutom kanske han inte berättar allt för dig?
Svar på tråden varför abort vid våldtäkt?