Inlägg från: puss |Visa alla inlägg
  • puss

varför abort vid våldtäkt?

alla dessa aborttrådar...!! nåja.
    ett återkommande mantra från motståndarna är ju att det skulle isåfall vara tillåtet med abort vid våldtäkt, eller att de själva ALDRIG skulle göra abort, i såna fall endast efter våldtäkt.

varför då?? varför är just och endast det barnet (som det kallas i trådarna) ok att "mörda"?

som jag har fattat det så är man emot abort för att man vill värna om barnets liv.
    är ett barn som blir till genom våldtäkt mindre värt?  det är ju knappast barnets fel.

jag undrar verkligen hur folk tänker.

dessutom ska abort "bara tillåtas om det är fara för mammans liv", ren idioti eftersom abortförbud BLIR ett hot mot mammans liv. massor av kvinnor dör varje dag pga abortförbud.

är jag hopplös som försöker få fason på detta? jag stångar mig blodig.

det är tammefan roligt nästan jämt
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-24 08:06
    kolla även
    www.familjeliv.se/Forum-5-74/m45819008.html
  • Svar på tråden varför abort vid våldtäkt?
  • puss
    tussimamma skrev 2009-07-24 07:18:43 följande:
    Varför är allt svart eller vitt? Kan man inte värna om barns liv ifall man tycker det är ok med abort vid våldtäkt?
    haha nej det kan man inte. är det verkligen inte uppenbart? serious??
  • puss
    BlommyNess12 skrev 2009-07-24 07:33:05 följande:
    Är det tvångsabort för alla som blir gravid med sin man som misshandlar dom också då?
    japp, dessa ska REGISTRERAS och TVÅNGSABORTERAS.

eller?
  • puss
    Mamma 35 skrev 2009-07-24 07:35:00 följande:
    Jag har gjort en abort som var fara både förmig och barnet.. många läkare har sagtatt det var det bästa. Det är jobbigt att¨leva med, men tiden läker alla sår, och Ingenhar någonsin kallat mig mördrae.
    jobbigt!!
  • puss
    sonen08 skrev 2009-07-24 07:37:01 följande:
    men att bära med sig resten av livet att pappan till barnet är han som våldtog mig jag skulle inte orka med dagarna visst varje barn har rätt att få leva. men att bli påmind vareviga dag att just detta barn är hans. sen ska han någon gång bli medveten om sitt barn hur förklarar man för sitt barn varför inte pappan finns med i bilden??? nej aldrig jag skulle inte orka leva med det.
    jaha, men är det inte fara för ditt liv så får du vara så god att föda ändå.
    dessutom är det ju BARNET man vill värna om, inte mamman. om det inte är fara för livet som sagt.
  • puss

och det är ju fortfarande inte barnets fel.

• puss

"Naturligtvis är abort ett vidrigt preventivmedel. "

inte alls, långt därifrån.

• puss

ALLA aborter är godtyckliga!

• puss
    sonen08 skrev 2009-07-24 07:41:13 följande:
    okej, så jag har inte rätt att fatta mitt egna beslut om den saken??? jag har gjort abort innan men av andra anledningar än denna. och det är inget jag ångrar idag snarare tvärtom jag var för ung för att bli mamma och ville inte tvinga pappan till något som han inte ville. men när jag blev gravid sist så kunde ja inte göra abort jag ville inte gå miste om detta barn och jag ångrar aldrig min son.
    nej, abortmotståndarna tycker ju just att kvinnan inte har rätt att besluta själv.

hade det varit lyckat för dig att bli tvingad att föda barnet?
  • puss
    tussimamma skrev 2009-07-24 07:41:51 följande:
    Intressant, vad menar du?
    ja hur många känner du som har gjort abort innan de blev gravida??
Svar på tråden varför abort vid våldtäkt?