• Eliasmamma85

Kan man ha 1 brudtärna? Är så ledsen :(

Min första tärna sviker mig genom att snacka skit och bara ljuga om allt, och nu min andra brudtärna sa för 3 dagar sedan att hon ville inget mer att vara tärna, sen idag 1 månad innan när allt är fixat och betalt nä då ska hon inte vara brudtärna längre.
    Hon mår dåligt och hennes kille är en sådan person att vill inte han gå ska inte gå hon heller.
    Visst vi har inte sätts på 2 månader för hon jobbar varje helg och helgerna kan hon aldrig och så påstår hon att vi aldrig ses, vems fel är det då?
    blir så ledsen och hon förstår inte hur jag kan blir det...
    Nu har jag 1 brudtärna kvar och det är min syster, kan man ha en brudtärna?

• Svar på tråden Kan man ha 1 brudtärna? Är så ledsen :(
  • Eliasmamma85

och så har hon mage efter allt att säga att hon kan fixa med naglar och sånt, efter hon har svikit en, skulle inte tro det..

• Helstsyskonnu

Det är klart att man kan, men synd att det blir av en så tråkig anledning. Trodde faktiskt bara att man brukade ha en tärna.

• Eliasmamma85

Det gör ont i alla fall :( varför ska folk svika hela tiden och henne som jag alltid har ställt upp för när hon har mått dåligt..

• Petra med små
    Hallonröd skrev 2009-07-18 21:24:07 följande:
    Vad hände?
    Släkten blev lite för "jobbig". De ville bestämma så mycket...vilken färg jag skulle ha till den vita klänningen...vilka döttrar som skulle bli näbbar (våra egna barn var för små)....vår fest skulle bli bättre än min makes brors bröllop osv.....släkten tog över och vi var tydligen inte för hårda. Vårt bröllop blev en tävlan om vems bröllop som var finast och störst i släkten.

Först såg vi fram emot att äntligen få gifta oss och sen blev det en kamp för at få alla nöjda. Vi klarade helt enkelt inte att vara tillräckligt hårda och konsekventa . Sen när vår dag blev alla andras dag så hade vi ett val..... ta tillbaka vår dag eller tillfredställa andra. vi valde oss
  • krompa

Jag hade en brudtärna och en ringbärare. www.familjeliv.se/Forum-5-122/m45678842.html#

• Molson Canadian

Det normala i svensk tradition är att ha en tärna. Att ha flera är vanligast i USA. Jag hade en tärna och hade inte en tanke på att ha flera, även om jag rent fysiskt hade kunnat ha det. Men så är jag också noga med att inte apa efter amerikanarna.

• Kinya

Jag hade en tärna. Det gick alldeles utmärkt!

• Koloraturell

Varför skulle du inte kunna ha bara en tärna?? Klart du inte ska envisas med att ha två (varav en dryg) bara för sakens skull. Går ju bra med en, finns ingen etikettreglel direkt som säger att det måste vara två.

Ta du din bra tärna, och strunta i den andra. Ingen kommer att reagera konstigt över att det bara är en.

• malin10

jag hade 1 det gick super bra :)

lycka till

• Schnauser
    Petra med små skrev 2009-07-18 22:36:12 följande:
    Släkten blev lite för "jobbig". De ville bestämma så mycket...vilken färg jag skulle ha till den vita klänningen...vilka döttrar som skulle bli näbbar (våra egna barn var för små)....vår fest skulle bli bättre än min makes brors bröllop osv.....släkten tog över och vi var tydligen inte för hårda. Vårt bröllop blev en tävlan om vems bröllop som var finast och störst i släkten. Först såg vi fram emot att äntligen få gifta oss och sen blev det en kamp för at få alla nöjda. Vi klarade helt enkelt inte att vara tillräckligt hårda och konsekventa . Sen när vår dag blev alla andras dag så hade vi ett val..... ta tillbaka vår dag eller tillfredställa andra. vi valde oss
    Så himla bra gjort av er!
    Jag behöver SEMESTER! *utarbetad*
Svar på tråden Kan man ha 1 brudtärna? Är så ledsen :(