• Eliasmamma85

Kan man ha 1 brudtärna? Är så ledsen :(

Min första tärna sviker mig genom att snacka skit och bara ljuga om allt, och nu min andra brudtärna sa för 3 dagar sedan att hon ville inget mer att vara tärna, sen idag 1 månad innan när allt är fixat och betalt nä då ska hon inte vara brudtärna längre.
    Hon mår dåligt och hennes kille är en sådan person att vill inte han gå ska inte gå hon heller.
    Visst vi har inte sätts på 2 månader för hon jobbar varje helg och helgerna kan hon aldrig och så påstår hon att vi aldrig ses, vems fel är det då?
    blir så ledsen och hon förstår inte hur jag kan blir det...
    Nu har jag 1 brudtärna kvar och det är min syster, kan man ha en brudtärna?

• Svar på tråden Kan man ha 1 brudtärna? Är så ledsen :(
  • Caliin

Klart man kan ha 1 brudtärna. Jag var på bröllop för 3 veckor sen och det brudparet hade bara 1 tärna.

• fruis

Skulle tippa att det är vanligare att ha en tärna än att ha flera men jag förstår om du blir ledsen.

• susannemalmö

Jag tycker också att det verkar vanligare att ha en brudtärna i sverige.
    Men fy vad ledsen jag hade varit i din situation, hoppas allt annat blir perfekt iaf.

• Polly S

ska din man ha fler marskalkar? tycker det kan se konstigt ut om man har fler av "ena sorten".
    på de bröllop jag varit på i Sverige har det bara varit en brudtärna, så även på mitt eget, men de jag varit på i USA har det varit många fler.
    som vanligt; du bestämmer ju här hur du vill ha det.
    tycker du ska ha en vän där som du vet ställer upp på den stora dagen, som stöttar & lugnar dig, fixar så du slipper tänka på småsaker.
    har du en sån vän som tärna behöver du inte fler.

• Eliasmamma85

nä det blir att min syster är tärna och min sambos bror ska varabestman, så dom kommer och gå brevid varandra, kanske att mina systerdöttrar ska vara blommflickor om dom vågar.
    Men jag fattar inte hur man kan göra så och så säger hon till mig att jag är barnslig för att jag blir ledsen, nu kommer jue bara 1 kompis till vårt bröllop.. :(

• Hallonröd

Jo då det går jättebra att ha 1 tärna!
    Har varit på bröllop där det "bara" varit 1 tärna {#lang_emotions_wink}

Men fyyy,  fyy,  fyy vilka fisiga "vänner" du har

Försök att inte låta detta påverka dig. Det är din dag  om en månad och allt kommer bli bra ska du se {#lang_emotions_smile}

// Bad sound kills good music...
  • puss

min ringde på morgonen och grät hysteiskt för hennes kille gjort slut jag fick trösta och hon var inte täna sen.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • puss

alltså på bröllopsmorgonen.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • susannemalmö

Kunde hon inte varit tärna ändå?

puss skrev 2009-07-18 21:09:23 följande:
    min ringde på morgonen och grät hysteiskt för hennes kille gjort slut jag fick trösta och hon var inte täna sen.
Svar på tråden Kan man ha 1 brudtärna? Är så ledsen :(