• Ängelpappa

Pappa fast inte på jorden

Är det någon mer som har blivigt änglapappa??

Vi fick en ängel den 090609.

Det är jobbigt och dagarna går upp och ner.

• Svar på tråden Pappa fast inte på jorden
  • MiBDeA

Jag är också änglapappa. Våra tvillingar föddes 6/1-09 Robin som var minst dog i magen och Kevin dog efter 1 månad den 7/2-09.

Så jag vet hur det känns. Dagarna går fortfarande upp och ner och kommer fortsätta göra det.

Är du sjukskriven nu?

• Pappa Tinglum

Jag är änglapappa till vår son Martin som föddes 21 juni-09(på beräknad dag). Han dog i magen dagen innan.
    Jag håller med om att dagarna går upp  och ner. Det är väldigt tungt.

• MelvinsPappa

Här är en Änglapappa till. Vår son Melvin föddes den 1:a April i år. Han föddes i vecka 38 efter att ha somnat in i mammas mage. Dagarna går verkligen upp och ner.

• Ängelpappa

Vad trevligt att ni hittade hit.
    Det är visst inte så många pappor som skriver här på FL.
    Men jag tror att vi pappor behöver prata lika mycket som mammorna........

Idag var jag och fikade med 9 änglammammor i Jönköping. Det hade varit trevligt om det varit lite fler pappor med det var trevligt endå. Har ni några att prata med eller tycker ni inte att ni behöver det??

På tordag ska vi till läkaren och få alla provsvar hoppas vi. Man vill ju veta vad det va som gick snett.
    Vet ni varför det blev som det blev?

Hörs

• Ängelpappa
    MiBDeA skrev 2009-07-25 12:28:15 följande:
    Jag är också änglapappa. Våra tvillingar föddes 6/1-09 Robin som var minst dog i magen och Kevin dog efter 1 månad den 7/2-09.Så jag vet hur det känns. Dagarna går fortfarande upp och ner och kommer fortsätta göra det.Är du sjukskriven nu?
    Jag har varit sjukskriven sedan 26/5 och tiden går ut på fredag 31/7.
    Jag ska försöka börja jobba den 5 aug sakta men säkert så får vi se hur det går.
    Hur länge var du sjukskriven?
  • LHA

Här är en till.
    Vi förlorade vår andra son 19/5-2005 i samband med förlossningen. Helt sjukt att det redan gått mer än fyra år! Kan väl säga att sorgen hela tiden funnits med, men att den där extrema paniksorgen har dämpats från att alltid vara närvarande till att bara dyka upp då och då. Numera är jag stolt trebarnsfar med en stor saknad efter han som inte får vara med oss.

Bra initiativ att starta den här tråden! Har hela tiden saknat andra pappor att dela tankar och känslor med framförallt i början.

• MelvinsPappa
    Ängelpappa skrev 2009-07-28 00:23:02 följande:
    Vad trevligt att ni hittade hit. Det är visst inte så många pappor som skriver här på FL. Men jag tror att vi pappor behöver prata lika mycket som mammorna........Idag var jag och fikade med 9 änglammammor i Jönköping. Det hade varit trevligt om det varit lite fler pappor med det var trevligt endå. Har ni några att prata med eller tycker ni inte att ni behöver det??På tordag ska vi till läkaren och få alla provsvar hoppas vi. Man vill ju veta vad det va som gick snett.Vet ni varför det blev som det blev? Hörs
    Nej så många pappor är det inte, desto fler mammor. Bra initiativ tycker jag med. Få provsvaren ger en känslor åt båda håll. Det är jobbigt men känns ändå skönt. Kanske låter kanske konstigt men det känns som en lättnad när man fått svaren.

Vi har pratat mycket med varandra och med våra familjer. Sedan har vi även varit hos kurator och sjukhuspräst. Alla är väldigt olika hur man bearbetar sorgen. En del behöver prata jätte mycket andra mindre.
  • Ängelpappa

LHA: Välkommen till tråden.

Tack för de orden Melvinspappa. Vi har en jättebra kontakt med vår kurator på sjukhuset.

Det ska bli skönta att det finns en plats där vi pappor kan träffas och prata med varandra.

Om jag kommer att vara borta ett tag nu så är det för att vi har lite data problem hemma. Men så fort vi har fixat det är jag tillbaka.

Ha det bra alla

• MelvinsPappa
    Ängelpappa skrev 2009-07-29 21:27:40 följande:
    LHA: Välkommen till tråden.Tack för de orden Melvinspappa. Vi har en jättebra kontakt med vår kurator på sjukhuset. Det ska bli skönta att det finns en plats där vi pappor kan träffas och prata med varandra.Om jag kommer att vara borta ett tag nu så är det för att vi har lite data problem hemma. Men så fort vi har fixat det är jag tillbaka. Ha det bra alla
    Skönt att höra att ni fått en bra kurator. Vi hade lite otur först men sen fick vi en bra. Viktigt att man får en man känner förtroende för. Hoppas det löser sig med datorproblemen.
    Ha det bra
  • MiBDeA
    Ängelpappa skrev 2009-07-28 00:28:41 följande:
    Jag har varit sjukskriven sedan 26/5 och tiden går ut på fredag 31/7. Jag ska försöka börja jobba den 5 aug sakta men säkert så får vi se hur det går. Hur länge var du sjukskriven?
    Jag har varit sjukskriven fram tills den 20 juli. Fast i etapper så först 100% sen 75% och så 50% till 20 Juli då gick jag på semester så nu den 10/8 börjar jag jobba 100& igen.

Väldigt bra med kurator kontakt. Vi hade dock inte det utan en annan fin människa som kontaktperson på sjukhuset som har fixat en kontaktfamilj och stöttat oss på alla möjliga sätt.

Ha det så bra det går alla änglapappor
Svar på tråden Pappa fast inte på jorden