Inlägg från: Ängelpappa |Visa alla inlägg
  • Ängelpappa

Pappa fast inte på jorden

Är det någon mer som har blivigt änglapappa??

Vi fick en ängel den 090609.

Det är jobbigt och dagarna går upp och ner.

• Svar på tråden Pappa fast inte på jorden
  • Ängelpappa

Vad trevligt att ni hittade hit.
    Det är visst inte så många pappor som skriver här på FL.
    Men jag tror att vi pappor behöver prata lika mycket som mammorna........

Idag var jag och fikade med 9 änglammammor i Jönköping. Det hade varit trevligt om det varit lite fler pappor med det var trevligt endå. Har ni några att prata med eller tycker ni inte att ni behöver det??

På tordag ska vi till läkaren och få alla provsvar hoppas vi. Man vill ju veta vad det va som gick snett.
    Vet ni varför det blev som det blev?

Hörs

• Ängelpappa
    MiBDeA skrev 2009-07-25 12:28:15 följande:
    Jag är också änglapappa. Våra tvillingar föddes 6/1-09 Robin som var minst dog i magen och Kevin dog efter 1 månad den 7/2-09.Så jag vet hur det känns. Dagarna går fortfarande upp och ner och kommer fortsätta göra det.Är du sjukskriven nu?
    Jag har varit sjukskriven sedan 26/5 och tiden går ut på fredag 31/7.
    Jag ska försöka börja jobba den 5 aug sakta men säkert så får vi se hur det går.
    Hur länge var du sjukskriven?
  • Ängelpappa

LHA: Välkommen till tråden.

Tack för de orden Melvinspappa. Vi har en jättebra kontakt med vår kurator på sjukhuset.

Det ska bli skönta att det finns en plats där vi pappor kan träffas och prata med varandra.

Om jag kommer att vara borta ett tag nu så är det för att vi har lite data problem hemma. Men så fort vi har fixat det är jag tillbaka.

Ha det bra alla

• Ängelpappa

I torsdax var vi hos läkaren. Vi fick veta att vår dotter Alice hade ett förstorat hjärta. Det är det enda dom kan säga.
    Men det som var skönt att få veta vad att det inte va något som ska påverka nästa graviditet eller barn. Det var skönt att få veta.

Jag ska börja jobba 50% aug ut och sedan gå på 100% om det känns bra. Ska till jobbet på onsadg ocg skriva schema. Det känns bra.

Har ni planerat fler barn eller är det för tidigt att prata om det. Vi ska försöka så fort vi orkar och kan. Jag tror att det är viktigt att våga......

Ha det bra alla

• Ängelpappa
    LHA skrev 2009-08-05 11:48:37 följande:
    Vi fick flera gånger höra hur modiga och starka vi var som vågade prova igen så snart och någon gång att det var viktigt att "sörja klart" först (då hade vi ju aldrig kunnat försöka igen...). I själva verket var det ju så att vi inte hade något val. Drivkraften att ha fler levande barn var aldeles för stark för att kämpa emot och rädslan för att det det skulle gå åt helvete igen övervanns av rädslan för att aldrig få levande syskon till äldste sonen. Den nya graviditeten blev ett sätt att bearbeta både sorgen och skräcken. Kort sagt: eftersom ni var redo att få barn innan det hände så är ni förmodligen fortfarande det.
    Bra skrivet. Det är ju så det känns.

Idag är det två månader sedan Alice födes. Vi ska till graven med en liten ängel idag. En lite present till vår dotter på två månadesdagen.
  • Ängelpappa

Nu har vi dator igen........

• Ängelpappa

SkåneP: Välkommen till tråden. Vad fint med en minnessida.

Alla har vi olika sätt att berarbeta sorgen på.

Hur har ni andra gjort?

• Ängelpappa

SkåneP: JÄTTEFIN Minnessida. Beundrar er att ni orkade göra en minnessida.
    JÄTTEFIN..... Vet inte vad jag ska säga mer.

• Ängelpappa

tre månader har gått och det var en jobbig dag. Kommer det att vara jobbigt vare månad?? Eller blir det bättre för varje månad?

• Ängelpappa

Tack för de orden. Det känns lite bättre för varje dag. Men när det närmar sig månadsdagar blir det lite jobbiggare.

Hur ofta går ni till graven?
    I början gjorde man det jätteofta men nu blir det inte så ofta, är det fel???

Svar på tråden Pappa fast inte på jorden