• s0fie

mammor född 88??

några mer mammor född 88??=)

• Svar på tråden mammor född 88??
  • Gravid 89
    s0fie skrev 2009-07-25 15:24:13 följande:
    okej=)tossetosing-ja du får självklart va med=)gravid89:ja jag skulle också vilja kunna baka så fint=)vad gör alla om dagarna då??
    Tack, vad gulligt!

Ja-adu... för att svara på din fråga, så kan jag ju säga att jag gör inte särskilt mycket. Det blir liksom "mycket" när man har en 5-månaders hemma. Även fast han är hemskt snäll. Man hinner inte med sådant man lätt kunde göra innan. Jag har inte hunnit jobba eller studera efter studenten som jag tog förra sommaren. Blev gravid i maj-någongång, och mamma i mars detta året. Jag tar det mest bara lugnt nuförtiden, fixar hemma, umgås med maken (är gift), familjen och vännerna. Finns alltid något att göra i alla fall
  • Gravid 89
    Erika89 skrev 2009-07-25 15:34:46 följande:
    hellu, Erika heter jag, 89'a och har en dotter på 7 veckor, fast hon är född 8 veckor för tidigt! Hoppas man platsar in här
    Hej! Vad kul, jag är också 89:a...

Varför föddes din dotter för tidigt? Vad hände? Hur var din förlossning annars, hemsk, jobbig? Eller kanske rolig...
  • Erika89

Nina: ja, fast Junie var 47 när hon föddes, så nästan lika stor! Dock vägde hon bara 2470 g.
    Okej, men skönt i alla fall att du har gått över dom mest riskabla veckorna!

Gravid 89: hej! Ja, jag var inne på din sida och kikade, söt son!
    Moderkakan satt långt ner, började blöda och fick sedan förvärkar så dom var tvungna att göra ett akutsnitt, förlossningsberättelse finns i min blogg om du vill läsa kalltrask.blogg.se

• Kya
    Erika89 skrev 2009-07-25 20:02:39 följande:
    Nina: ja, fast Junie var 47 när hon föddes, så nästan lika stor! Dock vägde hon bara 2470 g. Okej, men skönt i alla fall att du har gått över dom mest riskabla veckorna! Gravid 89: hej! Ja, jag var inne på din sida och kikade, söt son! Moderkakan satt långt ner, började blöda och fick sedan förvärkar så dom var tvungna att göra ett akutsnitt, förlossningsberättelse finns i min blogg om du vill läsa kalltrask.blogg.se
    ja, liten och söt som sagt. Filip vägde 3725g. men då var han iofs fullgången också. några veckor hit eller dit gör stor skillnad viktmässigt!

vad tråkigt att det slutade på det sättet. har du läkt bra?
    27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 1 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • 20082011

föddes hon 7 veckor för tidigt och vägde 2470 gram? det var ju riktigt bra ändå för att behöva komma ut så pass tidigt

mina tjejer föddes 4,5 vecka förtidigt och vägde bara 2 kilo / 2,3 kilo. Tycker fortfarande dom ser lite små ut!

• Erika89

nina cc: ja, allt har gått hur bra som helst och tiden har flygit iväg! Hon har haft det ganska jobbigt med maten bara och hade sond i 4 veckor, men nu flyter allt på!

SagaAlva: 8 veckor för tidig och vägde 2470, stor alltså Ja, det skiljer så mycket från barn till barn, nu tycker jag att Junie ser ut som en nyfödd
    Hur gamla är dina?

• Kya
    Erika89: Hua för sondmatning. måste vara otäckt att se sitt barn uppkopplat i sladdar och slangar... har du fått igång någon amning? jag kan tänka mig att det blev stört av sondmatningen...
    27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 1 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • Erika89

Nina cc: nu fungerar amningen finfint, hon fick blodtransfusion för 2 veckor sedan, efter det blev hon hur pigg som helst och äter som hon ska Hur gammal är din son?

• Kya
    Erika89 skrev 2009-07-25 21:05:47 följande:
    Nina cc: nu fungerar amningen finfint, hon fick blodtransfusion för 2 veckor sedan, efter det blev hon hur pigg som helst och äter som hon ska Hur gammal är din son?
    vad underbart. skulle tro att du har kämpat för att orka hålla igång den. bra gjort!

han är nio månader gammal. och just nu sov-vägrar han, sitter bara och grinar hos pappa... {#lang_emotions_undecided} men han är alldeles i niomånaderskrisen, den där utvecklingsfasen. förhoppningsvis går det snart över.
  • s0fie

jag fick också min tjej 4 veckor för tidigt :/ nåra mer som fått för tidigt?

Svar på tråden mammor född 88??