• Bonanza

Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?

Här är det hockey. No chans in häll att någon av mina ungar får spela hockey.

Hockeykillar är fula.
    Det är en svinig miljö med massa machoskit.
    Det är dyrt.
    Det är kallt.
    Det är tråkigt.

Jag kan sträcka mig till att godkänna innebandy. Det är så nära hockey de kommer.

Vad har ni för hatsporter?

(Och eftersom det är FL: ta det kanske inte så jäkla seriöst, ok?)

• Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?
  • S0lsken

Jag är säkert färgad av att en kollega föll och blev trampad till oigenkännelighet......

• nano

Hockey, men det bara för jag tycker att det verkar så dyrt (går väl lika bra med innebandy ) Vill hon absolut spela det så får hon

Sen får hon väldigt gjärna sattsa på judo, ki-akido eller liknande. Känns som en mer nytttig sport då det aldrig finns tvång att tävla eller vara bäst på samma sätt som i lagsportern (fin tanke med lag men oj vad fel det kan bli med fel tränare....)

• nano
    nano skrev 2009-07-10 20:30:30 följande:
    Hockey, men det bara för jag tycker att det verkar så dyrt (går väl lika bra med innebandy ) Vill hon absolut spela det så får honSen får hon väldigt gjärna sattsa på judo, ki-akido eller liknande. Känns som en mer nytttig sport då det aldrig finns tvång att tävla eller vara bäst på samma sätt som i lagsportern (fin tanke med lag men oj vad fel det kan bli med fel tränare....)
    Just det: jag vill slippa alla j-vla bingolotter! (Hoppas att de inte finns med på judo osv)
  • Bonanza
    S0lsken skrev 2009-07-10 20:22:49 följande:
    Hästsporter!! Tycker att det verkar alldelse för farligt och kräver ofta (vad jag har hört) mycket stort engagemang och hjälp av föräldrarna) Jag tycker inte speciellt mycket om hästar, det är doch inte huvudorsaken utan den sjuka skaderisken. Om ngt går fel kan de ju lätt bli ihjältrampade eller fördärvade för livet. Självklart finns det många andra sporter som har hög skaderisk, men om man får välja en så....
    Nja, ridning kräver sällan särskilt stort engagemang av föräldrarna. En gång i veckan följer man med. Man slipper sälja bingolotter och sånt skit. I alla fall i de klubbar som jag har tillhört.
  • Starkast
    S0lsken skrev 2009-07-10 20:22:49 följande:
    Hästsporter!!Tycker att det verkar alldelse för farligt och kräver ofta (vad jag har hört) mycket stort engagemang och hjälp av föräldrarna) Jag tycker inte speciellt mycket om hästar, det är doch inte huvudorsaken utan den sjuka skaderisken. Om ngt går fel kan de ju lätt bli ihjältrampade eller fördärvade för livet.Självklart finns det många andra sporter som har hög skaderisk, men om man får välja en så....
    Antar att dina barn inte åker bil? Skaderisken är MYCKET högre där
  • frk Carlsson

Allt som är dyrt, tar tid och som man måste åka runt med på tävlingar/turneringar med.

Finns det ngr kvar efter det?

Tuva 060524 och Vilda 080422 är mina chix!
  • Elavela87

Hästsporter... Man blir så dryg som människa när man håller på med det har jag upplevt... ;P

• Starkast
    Elavela87 skrev 2009-07-10 20:49:39 följande:
    Hästsporter... Man blir så dryg som människa när man håller på med det har jag upplevt... ;P
    fördomar!
  • Princess1982

Har sagt till sambon att blir det hockey, fotboll eller typ innebandy får han följa med Nora på detta. Blir det ridning eller dans eller gymnastik så tar jag detta. Är fruktansvärt ointresserad av sport. Får väl masa mig dit nån gång bara för att visa intresse.

• Terryleene

Helst inga idrotter alls. Drama, konst och skrivarkurser däremot, då skulle jag stötta och betala. Jag är dock lite kluven då idrott ju förbättrar kondition och i vissa fall håller kroppen i trim. Inbillar mig att jag inte hade varit så fet om min mamma sagt något annat än:
    Visst, träna friidrott/spela hockey/fotboll men du får ta dig dit själv *gäspar och lägger sig på soffan*.
    *älskar min mamma ändå*

Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?