Inlägg från: Hallonsocka |Visa alla inlägg
  • Hallonsocka

Augustibebisar 2008, del 8

Jucea: Haha, ja vi håller ju bara på med köket och trots att vi nu tillslut valt IKEA=billigt! går det mycket pengar, men mest har det gått på vitvarorna. Och det att du försöker lugna mig fungerar faktiskt Ska nog vara glad över att L är här och kan hjälpa med M. Att M är ensamt litet knytt. Att jag är föräldraledig än osv. (försöker räkna upp saker för att få mig ännu mer positivt lagd :-P)
    Vi har köpt Lidingö, som är väldigt ljust. Vi har ett riktigt litet kök och vill ha så ljust som möjlig nästan... Blir ljust stengolv också, sedan mööörk bänkskiva i laminat, imiterat marmor. Sedan får vi se med kaklet.... River för fullt nu för att A ska kunna lägga delar av golvet. :-P

Lille: Grattis till W i efterskott!!!

Apropå barnstol köpte vi ju en BeSafe izi Kid. SUPERBRA! Det kostade ju lite men, jösses så värt det! M sitter hur bra som helst och är nöjd (gick ju som på en räls att åka genom finland och stora delar av sverige i somras (ser ni vad jag skriver, i somras, jag har bestämt att hösten är här nu!)

• Hallonsocka

Heidi: Ja, det tycker jag verkligen! Om inte annat så får de väl lossas om som att de kommit över det hela fram till det att de lämnar festen!

• Hallonsocka

Vad är vårdnadsbidrag för nåe?

• Hallonsocka

Sthlm: Är det det alternativet som finns får man det att gå :-P Jag får lägsta nivåbeloppet på fp så får väl ut cirkus 3000kr månaden (någon hunding till om jag tar helger också)

• Hallonsocka

Vt: "Vårdnadsbidrag kan man få tidigast efter det att föräldrapenning med anledning av barns födelse har utbetalats för 250 dagar på sjukpenningnivå eller grundnivå." läste jag precis

• Hallonsocka

Hej hopp! Kikar in och läser ikapp
    Idag är det fredag!

• Hallonsocka

Hihi! Förskole debatt ser jag! Jag tycker att förskola som sådan är toppen, barnen lär sig en himla massa och utvecklas ofta väldigt mycket av att få vara på förskolan. Det betyder dock inte att de inte kan lära sig precis lika mycket genom andra former av omsorg, ex föräldrarna. Men jag tror det sker väldigt naturligt på en förskola där lärarna måste hålla koll på många barn och därmed måste ha vissa särskilda regler. Många barn gillar ju dessutom förskola väldigt mycket och kan vara "vildare" där än hemma och få annan typ av stimulans. Samtidigt känner jag personligen att jag inte vill ha M på förskola ännu, men utifrån just henne gäller det nog mig själv snarare än henne. Hon skulle nog stortrivas på förskola, men jag är inte riktigt redo ännu.
    Framförallt måste man ju se till individen, en del barn och föräldrar passar inte förskolan alls. Och då är det ju bra att det finns olika alternativ, den där omsorgspenningen eller vad den nu hette , dagmamma o dyl. Olika för olika människor. Det är ju bara att se till vår lilla tråd där det är tydligt att alla olika individer och smaker finns representerade.

• Hallonsocka

Carina: Hih inte tror jag att någon tar illa vid sig att det blev lite diskussion, tror snarare att folk tyckte det var lite uppfriskande.
    personligen tycker jag att vi alla här inne håller med varandra lite väl mycket *det sista ska tas med en nypa salt och observera att jag sade det med glimten i ögat :-P*

• Hallonsocka

Appropå det VT sade om stickade kläder. Jag har en ny profilbild på Facebook. Vad säger ni om de fiiiiin fina kläderna M har på sig!? Min älskade mummi/mormor som stickat dem!

• Hallonsocka

Helt off topic. Men en läpp piercing, vad kostar det cirkus? Saknar min gamla nått GRYMT. :-/ funderar liiite på att skaffa ny.

• Hallonsocka

Luz och VT: Ja, jag saknar som sagt min grymt mkt. Jag skaffade min då jag var 18. Och hade í 4 år tror jag. Har saknat den sedan jag tog ut den, ja eller tog ut den, jag tog ut den jag hade i och slarvade bort den, och hade dessutom slarvat bort både spiken och skruven som jag varvade med. Jag känner igen det du säger om att känna sig naken utan den Redan då jag var liten brukade jag he olika ringar som typ clips där jag senare piercade mig. Det kändes så rätt/naturligt att ha den där... hm tääänk om jag skulle ta om den?! :-P

• Hallonsocka

Jag har bara haft naveln och läppen

• Hallonsocka

Appopå dyra fritidsintressen och intressen som tar från annan tid så har vi bestämt att det får bli en grej per termin (ett tag tror jag att L hade tre olika aktiviteter om veckorna och vissa av grejerna var 2 ggr!). Hon ska ha tid till läxor, fritid med familjen vänner och då fritidsintressen. Nu är det Ju jutsu som hon ska hålla på med den här terminen, det är två ggr i veckan. Helt lagom tycker jag :-P §§§§§§§§

• Hallonsocka

Hej tänkte bara skicka ett levnadstecken. Vi, jag och M, har bott hos mamma sedan i tisdags. Nu är vi hemma igen och ska börja sätta upp luckor och bänkar, golvet i köket är nu lagt och allt är rivet. Imorgon kommer vitvaror och på torsdag kommer elkillarna tillbaka och fixar elen. Annars är allt helt ok, A är ledig i två veckor nu.

Jaja, hinner inte skriva mer eller läsa ikapp :-/ ni får uppdatera då jag kommer tillbaka! KRAMAR

• Hallonsocka

Hallå allihopa! Vad sedan jag var här inne,någon som har lust att uppdatera mig om vad som hänt? Alla husköp, graviditeter m.m.?

• Hallonsocka

Lille: oOoh härligt med både graviditet och hus!!! Vi fick med ett kylskåpsbarnlås i vårat "barnsäkralägenhetenkit" (ser ni vilka fina nya ord jag hittar på!). Nu har vi dock handtagen så pass högt upp att hon inte kan öppna dem oavsett så... men det ska alltså finnas

RosaNapp: Oh Gratts till dig också! (hihi, jamen v11, då är ju v 12 nära ) är du ny förresten eller är det ett nytt nick på någon gammal?

Heidi: MEN JÖSSES! GRATTIS TILL DIG OCKSÅ! Hihi, vad många ni är som är gravida nästan (Obs! Bara nästan ) så att man själv också vill vara det!

VT: Fy M har precis kommit ur en period då hon varit sådär smågnyende varje natt :-/ jobbigt, och fallit och slagit sig har hon också gjort mycket. Men de verkar tåla bra mycket mer än vad vi gör!!! M bara gråter en stund sedan är allt glömt. Samma för lilla Lyckan?

Mareld: Hej hej! Kul att "se" dig igen Hur är allt med dig? Här är köket uppe, det är kakel och tapeter samt några passbitar som ska upp nu, men sedan är allt klart. JAVISST jA, bänkskivan är inte där än heller, men det beror på att den kommer först den 24, så vi är fortfarande utan vatten i köket :-/. Annars är väl allt bra. Allt detta byggade och renoverande gör däremot att jag och A grälar en hel del dessutom sover ju M aningen dåligt (dock verkar det vara en ljusning på det problemet sett till de senaste två nätterna). Men lite sömn bidrar väl också till vårat dåliga humör :-P men vi pratar pratar pratar mellan det att vi grälar så det är bra i allt det andra

Sthlmstjej: M fejkgråter jätte mycket. Hon kastar sig på golvet och storgråter i några sekunder, sedan kikar hon efter om vi sett och fortsätter om hon tycker att det behövs eller så skrattar hon. Toookig.

Nuuu ska vi iväg och kolla kakel till köket. Hat göttt allihopa! KRAM

• Hallonsocka

Heidi: haha, ja vi kallar också M för Drama Queen!

VT: Ja, fy när M slår sig ordentligt blir hon tyst ett tag och sedan kommer ett gallskrik, och då flyger jag dit och håller och kramar och så. Annars så märks det genast om det inte var så farligt. Då säger jag bara att "det gick bra!"

Vart är Jucea då? Hur är det med henne och bebismagen och hur långt är hon nu? Hon och Lille är väl längst gågna?

• Hallonsocka

Lina: Måste bara säga. VILKA VACKRA BARN DU HAR!

VT (och alla andra "icke intresserade") haha appropå vad du skriver om Steve (som rimmar med kniv och inte teve): Jag har fått världens återtändning på min man. Känns så otroligt bra. Nu har han varit "My's pappa" och "Snubben som donar i köket" en längre tid, plötsligt blev han Anders igen. Oj oj oj. Nu blir jag (i motsats till hur VT blir av blider av Steve ) så blir jag JÄTTE mycket till mig av A!

Lille: M sover två ggr om dagen kort kort ggn på förmiddagen (typ en kvart?!) och en längre stund på eftermiddagen. Hon ammas fortfarande en gång per dygn. Är det någon annan som ännu inte slutat amma helt?
    Appropå kamera så fick jag för ett år sedan en Canon eos450 d av A. ÄLSKAR den, men lär mig ännu testfotar hur mycket som helst. Ska jag fota för att fånga plötsliga ögonblick blir det hel automatiskt ännu men det tar sig (om man får säga så själv ).

Fanken, det var mer jag ville säga, men allt sådant har jag hunnit glömma, jaja kommer ju fler tillfällen kram hörs!

• Hallonsocka

hej hej... Fy låter inget roligt VT, men du kan hoppa upp på hästen imorgon igen. Jag kanske också borde fundera på vad jag käkar men jag är verkligen inte motiverad. Jag längtar efter en annan kropp, men ja, så mycket mer är det inte just nu :-/

Mareld: Mysigt det låter med lite vin Själv har jag ont i halsen och längtar efter sängen

• Hallonsocka

Rosa: Kan bara instämma med VT!

Trulsa: Grattis grattis

Urk fortfarande sjuk, men lite bättre. hörs!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8