Ja, det är precis så det känns. SKIT TUNGT! Fast samtidigt väldigt spännande och roligt att få ordning på det där köket som varit ett stress moment för mig länge nu.
Ja, jag har sagt det till A att ta tag i de kollegor/kompisar som sagt att de ska hjälpa (två st som redan byggt kök några ggr) skulle vara toppen att få hjälp av dem. Desstuom min bror och svåger. Annars är det lyckligtvis ett litet kök (3 m som vi måste jobba med, sedan på motsatt sida är det bara avlastningshyllor, städskåp och kyl/frys som ska in) och bara jag får upp själva köket är jag nöjd. tapeter och kakel mellan vägg och bänkhyllor är inte akut på samma sätt som det känns nu.
S u s s skrev 2009-08-23 22:56:29 följande:
Hallon - Inte för att vara neggo, men vad jobbigt det låter. Vi spacklade ju och målade allt utom sovrummen här nyss, och det kändes skit-tungt! Som en äktenskapskris eller nåt, fast vi inte bråkade direkt. Det var så tungt att leva i låtsas-misär här hemma med småbarn. Se till att få hjälp av händiga kompisar eller anlita hantverkare för småjobb iaf, så det går hyfsat fort. Men spännande med nytt kök! Det kommer nog gå galant, bit ihop bara!
Annars har jag precis bytt en propp, för FÖRSTA GGN i mitt liv, haha jag var tvungen att ringa Anders för att fråga vad fanken det var fråga om eftersom inte kaffekokaren gick igång (ja, ní hör ju hur praktisktlagd jag är!).
Idag är det ettårs koll med My, det ska bli roligt eftersom det var så längesedan vi var där senast! Hoppas alla får en bra dag!