Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008, del 8

Japp, det senaste jag skrev till Melva var riktad till Sthlm.

Melva
    Är du ensam hemma med barnen idag? Dagis för E? Jobbigt med yrsel... se till att äta och dricka ordentligt så du har bra förutsättningar för att klara dagen.

Jag är på jobbet, jag. Dags att sätta igång dagens aktiviteter. Svenskundervisning heeela dagen idag.

• Vilda Tiger

KaOl
    Jamen precis. Jag är jätteglad att jag kunde få ett så bra schema, men inser ju att det är för att min chef har kunnat pussla ihop det så att jag håller vissa kursen nästa år istället. Bra att det går! Och Marcus jobbar ju halvtid nu med, bara det att det passar så bra med de dagar jag är hemma. Det krockar bara två dagar i månaden och då finns penionärs-farfar på nära håll.

• Vilda Tiger

Lina
    Jag håller tummarna för att ni får det hus ni ska titta på idag! Kul att ha sina bästa vänner mittemot.

Ang det där med ds och abort... jag förstår dilemmat men jag hade själv inte klarat att ta bestlutet om abort. Då vi väntade Lyckeli sa läkaren att han kunde ta massa prover för att kolla hjärtfel osv och så kunde vi ta beslut om att fortsätta graviditeten efter det, men det var aldrig på tal för oss att göra de där testerna. Samtidigt så är jag ganska så naiv och tror att allt ska gå bra. MEN jag ser heller inte något "hemskt" i att få ett barn med ds. De är ju underbara små ungar! Inte som alla andra, okej, men helt fantastiska och fina precis som de är. Jag hade nog aldrig ens tagit nupp och fostarvattensprov, tror jag. Så slipper jag ens få tankarna om vad jag skulle göra om det vore så att siffrorna visade hög risk/chans eller hur man nu ska uttrycka det.

• Vilda Tiger

Heidi
    Du anar inte vad jag håller alla tummar för att blödningen ska vara ofarligt! Berätta för oss med en gång på fredag va de såg på vul-et, är du snäll.

Jucea
    Grattis till bilköpet!

Lana
    Snart är det du och jag som står på tur för att få plussa, tycker jag.

Jag har ränt i stan med en vän som rä på konferens här från Kroatien. Det var tre år sedan vi sågs så det var väldigt roligt att prata om ditten och datten. Hon är amerikanska men vi läste kroatiska tillsammans i Zagreb. Hon bor där med sin man och sina två barn. Lyckeli hade det skitlattjo på Konsum där jag och Tina Lee handlade typiska svenska varor, och sedan lyckades vi missa bussen hem. 45 minuter fick vi vänta i Mölndal och det var tur att jag hade med mig en burk ätklar gröt. Det fick bli kvällsmat där i busskuren. Hon somnade som en gris då vi kom hem strax efter nio. Inte konstigt för hon ville inte sova i em alls, vilket hon brukar göra en timma. Kanske snart dags för bara en sovning på dagen?

Rimfo
    Nämen du... va det snörpte till i hjärtat då du skrev att storasyster knuffar lillasyster då hon ska försöka lära sig gå. Tur att hon får en paus så hon kan träna i lugn och ro ibland iaf.

Melva
    Du behöver inte sluta prata om det! Ursäkta om jag frågar, men är det jättetight med pengar nu då? Är det precis så ni kommer att klara er, och är det därför han vill öka inkomsterna nu då det kommer en bebis till? För det kan ju ordna sig i början, då barnen är små ännu, men jag kan förstå att kostnaderna ökar mkt då de blir lite äldre. Men dit är det lång tid, eller hur?

• Vilda Tiger

Grattis, Ask!

Vi bor också i en trea och känner att iaf två barn funkar finfint i en del år framåt. Jag vill, liksom Sthlm, inte flytta från vårt område, så om vi ska ha större får vi vackert vänta tills det blir en större läg ledig. Men då står vi ju i internkön iaf, vilket på något sätt gör det MÖJLIGT att få en större läg i samma område. Att komma i utifrån till en fyra eller femma har en väntetid på upp till tio år...

Melva
    Jag antar att det är i de centrala delarna och inte utanför, nord-ost, ni vill flytta då, eller?

Idag är jag ledig. Jag klurar på om vi ska åka och bada eller bara vara hemma och softa. Men då Lyckeli gärna vill hitta på något (eller då hon iaf verkar mkt mer tillfreds och nöjd de dagar vi är på äventyr några timmar) så får det nog bli lite plask.

• Vilda Tiger

Sthlm
    Nä, så känner vi med. Två barn i en trea är iiiinga problem. Jag vill dock undvika att behnöva sova i vardagsrummet om vi får fler barn.

Melva
    Ja, jag tänkte föreslå Lane, men du har ju rätt i att det inte finns affär där. Man får veckohandla mer, antar jag. Skulle det funka? Annars finns det ju en del mysiga hus i Väne ryr med, men jag vet inte hur ofta det är hus till salu där. Jag vet dock att de har en dle tomter till salu, ifall ni vill bygga själva.

• Vilda Tiger

Melva
    Själva centrum får man väl säga är skolan i Väneryr. Det blir inte mer lattjo än då. Fast... nämen man får nog räkna kyrkan som centrum ändå. Där finns ju lokal för IOGT NTO samt en vändplan. Sedan ligger det hus ner mot sjön och även bort mot Rämjes musik, som är enda affären. Men de har glass där.

• Vilda Tiger

Jucea
    Lyckelis kusin var förstoppad då hon var liten. Hon äter än idag, då hon är 2.5 år, laktulos varje dag i sin välling. Då hon var liten bajsade hon var 10e dag, och någon gång gjorde det så ont att hon sedan blev rädd för att bajsa igen. Det kom blod och hon sprack väl antagligen lite. Men de får jobba på det! Idag bajsar hon på pottan men det tog några månader av träning innan hon ville göra det. Hoppas att Tedden snart blir bättre och att du får i honom lite lösande mat. Var har du fått höra att lasagne är lösande, förresten? Det har jag aldrig hört. Eller är det bara att han brukar bli lösare av det som du kör på det?

• Vilda Tiger

Carina
    Jag förstår inte dina inlägg helt, om jag ska vara ärlig... du skriver så många datum hit och dit, men jag har förstått att du beräkade att äl skulle vara nu 2 september, eller? Och du hade sex på morgonen? Ja, då är chansen lika god som om du hade haft sex på kvällen med. Ägget släppet 12-24 timmar (har jag för mig) efter att man har fått stegringen och spermier kan leva många dagar i kvinnan. Om du nu hade äl igår så har inte ägget fäst än, kan jag nästan lova, och precis som Lana skrev så är det kanske illamående som har att göra med äl. Man kan må liksom då man har pms då. Att du blöder tror jag mer att göra med att du har fått minimala sprickor i slemhinnorna vid sex. Ni verkar ju sexa en hel del nu då ni försöker bli gravida.

• Vilda Tiger

Amelie
    Det löste sig med lokalerna. Jag tog saken i egna händer och knödde in ett bord och möblerade om lite. Nu sitter jag mitt emot en kollega och det funkar bra tycekr jag. Chefen tittade länge, muttrade ngt och sa sedan "Tina, jag är faktiskt inte så glad i den här lösningen, varför sitter ni inte längs väggen?" (Nu står borden ut från väggen, de här två som är mina och kollegans, vilket innebär att det blir lite tightare runt fikabordet.) "För att hurtsarna inte får plats då" sa jag bara och fortsatte jobba. Han har inte sagt ngt sedan dess. Han är chef men grejen är att jag och Lina, min närmaste kollega, bestämmer lika mkt när det väl gäller.

Dator... jodå, Lyckeli tycker det är aproligt att trycka-trycka-trycka och då ajg säger nej coh tar bort hennes hand bara gapflabbar hon. Söta unge.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8