Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Ojoj, det där gick iväg för snabbt...

Jucea
    Trist att det är en sån dag... men du ska se att det känns bättre imorgon, och att Ted är gladare. Dessutom är det helg, då tycker jag gott att Ph kan ta Ted så du får åka och handla nåt gott att äta och bara vara ifred (i tyst miljö) en stund.

Sthlm
    Jag kan tänka mig att man blir trött då man är själv med tre barn. Hoppas att du får en lugn kväll och redigt med vila inatt.

• Vilda Tiger

Melva
    Jag håller med de tidigare talarna; sådär kan du inte gå igenom en graviditet! Du måste veta vad du har framför dig, vilket stöd du har att vänta av L och hur ni ska ta er an det hela. Det är ju ändå ganska lång tid fram till barnet föds och då hinner tankar mogna ganska bra. Tänk då om ni går och mogna åt var sitt håll och sedan kmmer det som en chock då barnet är fött att ni har dragit iväg och tänkt så olika. Nänänä - ni får reda ut det där nu, snarast. Kramar.

Rimfo
    En paj, säger du? Hm... nä, inte jag. Jag har en HELT LEDIG dag idag, konstigt nog! Det har inte hänt sedan... jag vet inte när! Alltså att vi inte har något alls inplanerat, någon av oss tre här hemma. Så vad ska jag göra? Tja... leka med Lyckeli. Kanske laga en god middag. Kanske ta en liten promenad. Jag VILL få på cykelstolen på min cykel men jag har inte något insektsnyckel som passar. Jag kanske ska knacka på hos grannen och se om han har någon.

• Vilda Tiger

Jucea
    Bra att ni talar igenom det där med hus så ni vet vad den andra känner inför frågan, både vad gäller detta huset som ni vill ha nu och framtida hus som ni kanske kommer se på hemnet och bli intresserade av. Hoppas du ändå får en bra kväll på bröllopet och att det finns massa gott att äta.

Sthlm
    Men tack! Det värmde!

• Vilda Tiger

suss
    MMmmm.... choklad! Hoppas att ni hade en fin kväll coh fick sytt det sista som skulle sys.

KaOl
    Jamen va skönt att du överlevde... Jag med, tydligen. Och nu är det bara 35 undervisningsveckor kvar tills nästa sommarlov! Typ.

• Vilda Tiger

Jucea
    Gott att kunna slappa en dag. Hoppas Ph har mage att ta sig upp i tid så hinner åka bara.

Jag har redan varit ute en sväng i två olika sandlådor. Lite gung, en pinne som hittades och som mycket stolt visades upp, försök att käka en gammal portionssnus, lägga-sand-på-mammas-fot, gräva grop, tugga på sandsilen och pekande på kråkor. Det är vår morgon ute, det.

• Vilda Tiger

sthlm
    Ja, jag kan också ryta till då jag har pms, men jag märker den inte jättemycket ändå. Många här inne verkar känna av dem mer än jag. Hoppas du snart känner dig mer lugn!

• Vilda Tiger

Luz
    Det där låter ju kanon! Jag ska nog testa någon dag, även om jag mest använder schampootvål, som är helt ekologisk och innehåller kokosolja, just för att inte hårbotten ska torka ut. Men det du skrev om låter mycket lockande.

• Vilda Tiger

Lille
    Jag ska höra med min syster. Hon har två katter redan, såna där som är typ som hundar... va fasen heter rasen? De kan apportera och sånt. De har haft flera katter förr så jag ska höra om de är intresserade.

• Vilda Tiger

Grrrr! Jag är så ARG! Måste få skriva av mig. Jag har en superbra arbetsplats MEN detr är väldigt trångt här. Jag har under två års tid haft en arbetsplats (alltså skrivbord och hyllor) som tillhört min kollega. Hon har inte jobbat heltid men ska göra det nu och därmed ska hon ju ha tillbaka sin arbetsplats. Punkt. Inga konstigheter. MEN nu är ju problemet att jag inte har någonstans att sitta. Det kom en ny kvinna som ska vara här ett år och hon hade inte heller någonstans att sitta. Då jag var borta i torsdags så blev det en arbetsplats ledig, då de satte in ett bord i ett nybyggt rum, som eg ska vara till för skolsköterskan, men hon är ju inte här mer än en dag varannan vecka. OCH NU TOG DEN NYA KVINNAN DEN PLATSEN!!! Alltså, jag trodde autamatiskt att jag skulle få den! Inte att hon har gjort ngt fel men jag är så ledsen att jag inte har nånstans att sitta nu. Jag har ställt in alla mina böcker och pärmar i det där rummet, på en hylla, men det är kasst att inte kunna känna sig på plats liksom, när man är på jobbet. Så - behövde bara gnälla lite...

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8