Inlägg från: lille08 |Visa alla inlägg
  • lille08

Augustibebisar 2008, del 8

Jucea: Jobbigt med sammandragningar! Hade faktiskt det igår för första gången. Höll på att kånka en massa lådor med barnkläder från källaren så jag får väl skylla mig själv. Men så på kvällen fick jag som en enda lång sammandragning också som kändes lite obehaglig. Magen blev stenhård och det släppte först efter ca 20 minuter. Idag tror jag att jag har känt bebisen hicka för första gången! Kan den verkligen göra det redan??!

• lille08

MissH: Grattis på förlovningsdagen!

Jodå, även William kan vara lite hårdhänt emellanåt, och ibland när han vill gosa så bits han. Aj aj!

• lille08

Jag har förresten fått en sponsor till min blogg, så nu har jag precis startat igång en tävling där om det är någon som vill vinna tröjor/bodys till sitt barn! Det passade ju bra att de kontaktade mig just nu om att få skänka vinster till en tävling eftersom inlägget jag skrev där idag faktiskt var nr 1000!! Hihi, det måste ju firas!

lindaskriver.blogspot.com/2009/08/detta-maste-vi-fira-tavlingsdags.html

• lille08

VT: Jag är i v 17 nu! Jodå, det går fort... hänger inte riktigt med själv faktiskt... men så har man ju mycket annat att tänka på nu samtidigt... skolstart för A, kalas för W och så husköpet!

• lille08
    Lina S skrev 2009-08-19 13:19:13 följande:
    Lille - kul att du fått en sponsor hur får man det? Det låter tidigt att känna hicka i v. 17 men vad vet jag, det kanske är fullt möjligt. Ibland kan jag sakna att vara gravid för det är så mysigt, i alla fall i mitten när man har en fin mage som ännu inte blivit så gigantisk och man fortfarande är pigg.
    Jag vet inte riktigt hur de hittade min blogg, men jag fick ett mail där de frågade om jag var intresserad... så varför inte?!

Jag har surfat runt lite på nätet och tydligen så kan bebisar få hicka så pass tidigt som i v 14, men det stod också att hickan känns tydligast i slutet av graviditeten.

Ja just nu känns det som en bra period i graviditeten. Illamåendet och värsta tröttheten är över och magen är fortfarande inte så värst mycket i vägen.

Vad roligt att mäklaren varit där och tippar på att ert hus kommer vara lättsålt. Håller tummarna för det och att det andra huset ni vill ha snart blir ert!
  • lille08

Ser att ni pratar 1-årskontroll... vi var på det igår... William är nu 77 cm och väger 10,4 kg.

Carina: Hihi, tänk att Didos är en hel DECIMETER längre än busungen här hemma! Å andra sidan var han väl rätt lång redan när han föddes?!

• lille08
    S u s s skrev 2009-08-20 13:03:25 följande:
    Fast jag fattar aldrig vad som menas med att "följa den egna kurvan". Varför ska man stirra på den där kurvan varje besök då? Miranda har alltid legat 2-2,5 snäpp under mittlinjen på vikten, och 1-2 snäpp under på längd. Nu väger hon 10-11 kg och är 3 år. Ganska liten alltså. Men hon mår ju bra ändå.
    Att följa den egna kurvan menas nog att så länge de ligger kvar på ungefär samma ställen på kurvan är det ingen fara, men att de vill kolla upp det om de plötsligt avviker. Sen finns det såklart naturliga "avvikelser" också. Det är ju rätt naturligt att de dippar lite på kurvorna om de är sjuka mycket eller precis när de börjat krypa och gå. Men som du säger, så länge barnet mår bra behöver man oftast inte oroa sig!

Barn är ju så himla olika så stirra sig helt blind på kurvor ska man nog inte göra.
  • lille08

Vilken tur jag har!

Fick ett brev med posten idag där det stod att jag vunnit en tävling. Vinsten är en familjeweekend till Kolmården till ett värde av 3500:-! Vad kul!

• lille08

Häftigt att vi är flera här som är i husköpar-tankar och att vi är några som är gravida (eller planerar att bli det)!

Lina: Vad kul att ni har lagt ett bud på huset. Håller tummarna för att buden inte drar iväg alltför högt.

Jucea: Spännande! Hoppas att huset blir ert!

Rimfo: Vad otäckt att hon ramlade ner från sängen. Det gjorde min store kille A också nån gång när han var runt 1-1½, men det gick bra. Sängen vi har nu är däremot rätt hög så jag vågar inte ha William där. Inget kul om han skulle ramla ner därifrån.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8