Inlägg från: lille08 |Visa alla inlägg
  • lille08

Augustibebisar 2008, del 8

VT: Hihi, ja man undrar ju hur de tänker då för jag ser ju bara här hemma (med tre barn och ett fjärde på väg) att det är en hel del pengar man lägger varje månad på barnen. Då försöker vi ändå inte att direkt slösa en massa. Köper en del begagnat och barnen ärver även en del grejer och kläder efter varandra. Fast största kostnaden är ju att man går hemma och inte har den inkomst man har då man jobbar, och sen när man väl börjar jobba så faller det också bort en del om barnen är sjuka ofta. Så att bli rik på att skaffa barn?! Jo, barnen är förstås en rikedom i sig... men rik på pengar?! Njae...

• lille08

VT och Rimfo: Jag hade Adam (min store kille) på samma förskola som jag själv jobbar, men tyvärr funkade det sådär. Han tyckte att det var jobbigt att hela tiden behöva dela sin mamma med så många andra barn och jag kände ofta att jag ställde högre krav på honom än de andra. Det finns bara en avdelning på förskolan där jag jobbar, annars hade man ju kunnat lösa det genom att vara på olika avdelningar.

Carina: Här röjer vi och förbereder för kalas idag. Vi ska ha 1-årskalas för William i eftermiddag. Får se hur ca 30-35 pers ska få plats i vårt lilla hus!

• lille08
    KaOl: Jag tror nog också att det blir sista barnet här nu. Okej, man ska ju aldrig säga aldrig... men det känns som att det räcker sen. Man ska ju själv känna att man räcker till för var och ett av barnen, både vad gäller tid och ekonomiskt. När detta barn är fött så kommer vi har fyra barn... varsitt sedan tidigare + 2 gemensamma...

Jucea: Trist att du inte mår bra. Skickar över en stor krya-på-dig-kram och hoppas det snart ger med sig. Håller även tummarna hårt för att du hittar ett annat jobb där du kommer trivas bra!

Carina: Ja, det är ju inte länge kvar då tills ni flyttar. Önskar att vår flytt också låg lite närmare i tiden än den gör nu (vi har tillgång till det senast 1/3 2010, med andra ord lääänge kvar tills dess). Har ni fått tag på nåt hus nu där ni kommer bo sen?

Skönt att ni båda är överens om antalet barn!

Familjebil ja... så fort man har fler än 3 barn så är det ju bra att ha en bil där man kan sitta många... eller ja, redan när man har 3 barn så kan det vara bra att ha det eftersom de ibland vill ha kompisar med sig. Vi köpte en VW Caravelle i vintras som rymmer 8 pers.
  • lille08
    Carina: Jag kan inte heller mycket om bilar, så den biten överlåter jag till min sambo! Men nu har vi två bra bilar, en minibuss och en Volvo V70. Fast även om V70:n är hyfsat stor och är en combi så är den ändå alldeles för liten om man ska ha med sig fyra barn, syskonvagn och två hundar! När alla ska med är det minibussen som gäller!

Att ha egna hästar måste kosta mer än att rida på ridskola?! Min brorsas tjej hade häst några år och jag tyckte det verkade vara en himla massa utgifter hela tiden med hästen.

Melva: Inte roligt när han flyr i situationer du behöver honom mer än någonsin. Tänker på dig och hoppas allt löser sig till det bästa! *kram*
  • lille08

Idag på morgonen har vi varit på ultraljud. Blev flyttad från den 29/1 till den 28/1 och allting såg bra ut med lilla bebisen. Har lagt in ett par bilder i min blogg om ni vill se:
    lindaskriver.blogspot.com

• lille08
    goshheidi skrev 2009-09-01 20:36:26 följande:
    Är dock lite rädd...vågar ju inte tro nästan att det är på riktigt förrän man sett den på en skärm...
    Så där kände jag också när jag precis hade testat positivt. Det kändes lite overkligt på något sätt. Men jag håller tummarna för att det kommer gå bra!

Kul att vi är några här nu som väntar syskon till våra augustibebisar... eller augustiBARN kanske man säger nu?!
  • lille08

KaOl: Usch då, springmask är inte så trevligt! Min store kille blev smittad av det på förskolan när han var en sisådär 3-4 år. Men det är som tur är relativt lätt att bli av med dem.

• lille08

Lina: Nädå, inte är Sam sist här med att lära sig gå. William har nu vid 1 års ålder precis börjat stå kortare stunder utan stöd, men några steg har han inte tagit än (alltså inga steg utan att hålla sig i något). Men men, det kommer när det kommer. Förr eller senare lär de sig gå.

Min store kille var 10½ mån när han tog sina första steg och runt 1 år när han började gå, så William är lite senare än sin storebror. Själv var jag inte särskilt snabb av mig utan gick först vid 15 mån ålder. Men jag har inga problem med att gå idag!

Vad tråkigt för din kompis som fick dåliga värden vid nupp-testet. Men ser man risken på 1/59 så är det ju ändå 58/59 att allt är som det ska... så jag håller tummarna stenhårt för att det är det!

Jag och min sambo pratade lite om det där innan vi gjorde nupptestet om hur vi skulle göra ifall risken var hög att något var fel. Jag hade inte gjort abort om det visade sig att barnet har DS. Lite ledsen och besviken för att barnet inte är helt friskt hade jag nog blivit, men jag tror säkert att jag skulle älska barnet ändå. Det skulle nog kännas skönt att få reda på det tidigt i graviditeten så man har lång tid att förbereda sig.

Men skulle det visa sig att barnet är väldigt gravt handikappat och förmodligen inte kommer kunna överleva utanför livmodern så hade jag nog övervägt abort.

• lille08
    jeng skrev 2009-09-02 14:28:45 följande:
    ok då, jag skojade!! det blir v 25 på fredag!!
    Jisses vad fort det går! Och själv går jag in i v 20 i morgon!
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8