Inlägg från: lille08 |Visa alla inlägg
  • lille08

Augustibebisar 2008, del 8

luzorsus skrev 2009-08-04 10:04:14 följande:
    Idag fyller min lilla Myra 1 år! Grattis till min lilla fis-lisa!
    {#lang_emotions_flower} Hurra hurra för Myra!!! {#lang_emotions_flower}

Hoppas du får en härlig 1-årsdag!
  • lille08

God morgon!! Här skiner solen idag och det är redan varmt ute. Härligt! Hoppas det håller i sig! William badade ute igår med sin storebror. Hittade en barnbassäng på Ica Maxi häromdagen (bild finns i bloggen).

För övrigt så var det en liten annan morgonrutin här idag. William har ju vaknat runt 5:20-5:30 flera dagar i rad, men idag vaknade han redan vid 4!! (min sambos väckarklocka väckte honom) Han somnade inte om förrän runt 5, men sen sov han iallafall till halv åtta så det kändes ändå nästan lite som sovmorgon eftersom vi låg kvar i sängen mellan 4-5.

• lille08

MissH: Tycker verkligen synd om er som haft så många jobbiga nätter! Att inte så sova är verkligen hemskt.

Minns inte om jag skrivit det innan, men ni har inte kollat upp ifall det kan vara någon allergi eller något som ställer till det för Elton? Kanske något han inte tål som gör att han sover dåligt och blir gnällig?

• lille08
    Linn: När William hade 3-dagarsfeber såg utslagen just lite flammiga ut och småprickigt när man tittade närmare på dem. Han hade utslag på bröstet och ryggen om jag inte minns fel, men det kan säkert komma på andra ställen också. Prickarna försvann inom ett dygn så de stannade inte kvar särskilt länge.

{#lang_emotions_flower} Grattis Ebba!!! {#lang_emotions_flower}
    Härligt solig dag att fylla år på. Hoppas du får en kalasbra födelsedag!
  • lille08
    Sthlm och MissH: Ja, det är ju bra om man kan utesluta så det inte har någon fysisk orsak innan man försöker sig på någon slags sömnmetod. Det är ju svårt att veta ibland vad det är de små skriker och gnäller för. Ni har inte kollat om det är något med öronen? T ex om det finns vätska bakom trumhinnorna?!

Sen är ju barn såklart olika också. En del sover hela nätter tidigt och för en del tar det längre tid. Men utan sömn blir man ju så smått tokig så jag hoppas det löser sig snart för er.
  • lille08

Jag är såååå less på vår vagn så nu har jag hittat en Urban Jungle singelvagn som jag ska åka och titta på. Kanske lite onödigt att köpa en vagn nu när vi ändå kommer behöva byta till en syskonvagn i vinter... men jag orkar bara inte med den här klump-vagnen vi har längre.

Jag kikade lite på Blocket och en sån vagn som vi har begär folk runt 3800-4200:- för (jag hade egentligen tänkt mig att vi skulle få ett par tusen för den bara, men man kanske kan försöka få ut lite mer trots allt) och den jag ska åka och titta på vill hon ha 3000:- för... så det rör sig ju om ungefär samma pengar...

• lille08
    goshheidi skrev 2009-08-05 10:28:25 följande:
    undrar vad som hänt Carina.... hon har inte varit inne på länge...
    Jag fick ett meddelande av henne på facebook för ett tag sen att hon blivit avstängd härifrån ett ttag.
  • lille08

Jucea: Nä egentligen är det väl ingen supersmart idé att skaffa en ny singelvagn här för så pass kort tid... men jag tänker att jag kanske ändå kan få ut nästan samma för den sen när vi säljer den och köper en syskonvagn. Eller så behåller vi den för det kan ju vara bra att även ha en singelvagn sen om man bara är iväg eller ute och går med ett av barnen.

Man kan ju alltid testa att sätta ut sin vagn för lite mer än man egentligen tänkt sig. Blir den såld så blir den... annars får man väl sänka priset efter ett tag...

• lille08

Nån som vet när man kan börja ge små barn ärtsoppa? William fick smaka lite idag och tyckte att det var supergott!!

Ärtsoppa måste vara en gravid-nojja jag fått! Haha! Gillar i och för sig det annars också men äter det inte särskilt ofta. Ett par gånger om året kanske. Nu blir det minst ett par gånger i veckan. Skulle nog kunna käka det varje dag!

• lille08
    lillastjärnan skrev 2009-08-05 19:02:58 följande:
    Har en sååå ledsen bebis här så kikar in snabbt, kan ni hjälpa mig???ennemisvardag.blogspot.com/
    Fina allihop... men 2:an gillade jag nog bäst!
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8