• jeng

lille,
    nej precis, det går ju alltid att hitta något bra att bo i medan man letar! för att köpa är ju ett stort steg ändå!! (säger jag som hittade, tittade på och bestämde mig för det här huset inom ett dygn.... )

ja, vill ni ha den vanliga UJ då? Ni har kanske inte samma behov av terrängkörning som jag har här ute! Det var ju främst det som vi gick efter när vi valde EL. Det var lixom det enda vettiga alternativet då, jag var klockren på vilken vagn jag skulle ha! MEN som sagt, den var suverän sålänge vi hade liggdelen, men som sittvagn suger den! Sorry. Det är absolut inga fel på den, jättebra skick. MEN så stor och tung och osmidig, så jag kör den ju bara ute i trädgården osv. Nej, man måste ju få lov att ändra uppfattning, för man vet ju inte innan! Ph däremot anser att nu har vi köpt en vagn då får det vara så... Hmm.... Haha, jag får väl sätta ut en annons och se om nån vill köpa den helt enkelt!

• jeng

Sockertopp,
    Ja allt är bra med oss! Vi väntar ju på tilläkning igen, som beräknas komma på juldagen! Så nu är allt ett virrvarr av syskonvagnar och såna saker plötsligt! Plus att idag fyller pojken 1 år, så det är mycket firande också!

Lille,
    Hihi, ja alltså EL är ju jättebra, men det passade bara inte... Kollade en snabbis på deras vagnar nu i babybutiken då vi var i stan, och de har iaf nåt snäpp i ryggen där man kan flytta selen, min kan man inte flytta alls... Vilken nytta med en sele om de kan krypa rätt ur den...

Dock så såg jag av en ren slump att det finns en syskonvagn som är superlik min resevagn!!! Den uppfyller också phs egentligen enda krav, på att vagnen ska gå att ha som resevagn också, dvs gå att fälla ihop rejält! Hihihi!! Så nu måsrte jag börja göra efterforskningar på den och se om jag hittar mer info och var den går att köpa osv! Visst, det blir väl ny isåfall, men sååå snordyr kan den väl knappast vara... Den vi har kostade ju kanske 2500 eller 3000 ny (vi köpte på halva priset) så det bör ju inte handla om 8000 iaf, om det ska vara logiskt. men men man vet ju adlrig! Nackdelen är ju att den inte funkar här ute, men då får jag göra som ph säger, gå prom när vi är båda två, eller ha lillen i sele och ted i vagn! Det får lösa sig... Alt köper man en superbillig gammal dubbelvagn som man kan ha och slita på här ute i trädgården osv...

• jeng

Lille,
    här är länk till syskonvagnen!!! FAN vad perfekt en sån vore!!!

• jeng
    luzorsus skrev 2009-08-03 18:56:27 följande:
    vilken perfekt vagn Jucea!
    Ja som sagt jag har ju enkelvarianten av den, och det skulle vara en dröm att hitta!!! Fanns några gamla annonser på blocket som jag har mailat på nu! Hittar inget ställe som säljer de nya, iaf inte på nätet...? Nn som kan tipsa? Får kolla utländska sidor annars, många köper ju vagn från tex tyskland..
  • jeng

heidi,
    ja, de är ju bra, men då har du ju ett nypris på minst 7000 kr, och begagnat kostar de inte mycket mindre!!! visar sig att vagnen jag vill ha har nypris på ca 2500 kr! hade fel om den vi har, den hade nypris på ca 1600!! så vi betalade bara 800 för den ungefär... philnteds är ju en rejäl vagn, alltså mer vanlig vagn. jag är ju mer intresserad av en smidig shoppingsulky-liknande.

haha ph är tillbaka i sitt esse! inget får kosta pengar, vagnar kan vi inte prata om förrän i december, och allting är bara tjat tjat hahaha... jag sa till honom att då håller jag tyst och köper precis det jag vill istället och säljer de vagnarna som jag inte vill ha och sen är situationen löst, så får han finna sig i det! alltså löjligt, men om han inte vill diskutera och inte vill läsa på, då får han ju finna sig i att han inte hänger med sen!

• jeng

heisi,
    haha ja vi skämtade om det, om vi måste döpa nästa till phil om det blev en sån vagn! eftersom det då skulle bli en philip jr, och ph tjatar om att han inte får ha med sina namn på barnens namn så tänkte jag att det kanske kunde användas som muta för att han köpte vagnen!

alltså lite coolt vore det ju om barnen hette phil & ted i en sån vagn...

Lina,
    Ja jag VEET! Men han är ju trög, asså ni vet ju hurdan han är!

MEN nu kom han in (han blev så arg så han gick ut och klippte gräset förut hahaha) och sa förlåt. Och jag sa att "ja det är bättre att jag bara gör som jag vill för du vet ju att jag vet bäst iaf, och det blir ju alltid bra i slutändan!" Och då sa han att ja det är ju så!! haha, han kanske lär sig nåt han också!!

• jeng
    luzorsus skrev 2009-08-03 22:03:15 följande:
    Myra trippar på här hemma....massa steg i rad,är inte ett dugg feg
    åhhh duktigt!! *avis*
    men jag tröstar mig med att vilken dag som helst nu så kommer han ju bara släppa och börja gå här hemma också!!! eller nej, vilken månad som helst kanske snarare!!!
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8