• Anonym (La mere)

Måste jag bjuda honom på blöjor?

Jag har en liten fråga.
    Jag har ensam vårdnad om min dotter och hennes pappa gjorde slut med mig när jag var i 6te veckan för att han träffat en ny som han fick barn med några veckor efter vår dotter föddes.
    De har iallafall, efter många om och men, äntligen börjat umgås.

Till saken hör dock att han vägrar att köpa tex blöjor och mat till henne när de ses. Menar på att den som är vårdnadshavare ska stå för allt detta, så han vill att jag ger honom pengar (till mat åt henne) och skickar med passande kläder till alla typer av väder och blöjor.
    Den gången jag inte skickade med extra blöjor kom hon hem i samma som jag släppt av henne i, full av både bajs och kiss.
    Jag tycker att det är barnmisshandel, men han säger att det är mitt fel, med tanke på att det är min vårdnad = mitt ansvar.

Så jag vill bara veta, är det så? Att jag ska stå för alla kostnader trots att hon är under hans 'vård' varannan helg?

• Svar på tråden Måste jag bjuda honom på blöjor?
  • Lije

nej, du behöver inte ens skicka med kläder. När barnet är där ska pappan stå för kostnaderna.

• Yollis

Vilken konstig inställning han verkar ha

♥ Tuva 2006 ♥ BF 14/11 - 09 ♥
  • MajaMaria79

Fy så sorgligt. Men jag tycker att det borde gå att slå upp någonstans på internet hur det ligger till. För jag har absolut för mig att det är som Lije säger. När han umgås med barnet så ska han betala för det som behövs då.
    Men visst, handlar det om 2 timmar i månaden kanske du kan skicka med en burk mat och 2 blöjor. Dock får jag en uppfattning om att det handlar om lite längre umgänge än så.

• Förälskad

Jag har ingen aning.. Men det är klart han borde köpa blöjor om han vill ha henne hos sig. Kläder förtår jag där emot att han tycker är onödigt, det kan du väl skicka med om han betalar underhåll.. Jag tror det är hans nya som är boven i dramat och egentligen inte hans vilja...
    Fan, låta barnet vara nerskiten och nerpissad, idiot.

• Anonym (La mere)

Nej han brukar ha henne varannan helg lördag - söndag.

Har letat överallt på nätet efter information, men hamnade bara här i detta forum!

• kattizzen

han ska stå för det som används hos honom..i mat å blöjväg. kläder kan du inte kräva..
    att låta barnet ha samma blöja e fan elakt...usch

• Förälskad
    Anonym (La mere) skrev 2009-06-25 19:38:26 följande:
    Nej han brukar ha henne varannan helg lördag - söndag.Har letat överallt på nätet efter information, men hamnade bara här i detta forum!
    Du ska ska ringa och fråga någon som jobbar med sånt här. En jurist låter det som.
  • Anonym (VA!!!!)

Om han har ett till barn i ung samma ålder då har han väl blöjor?
    Om inte pappan kan ta sitt ansvar han var trots allt med att tillverka henne så tycker jag att dottern har det bättre utan en sådan omogen snorvalp.

• Lije

Om du är osäker kan du ringa till familjerätten i din kommun. Eller ta kontakt med en familjejurist för att få svar på dina frågor.
    Då kan du också få det svart på vitt om pappan till barnet bestämmer sig för att fortsätta bete sig som en riktig skithög.

• Anonym

Nej du behöver inte stå för blöjor lr kläder när det är pappans umgänges tid, det ska han stå för, men kanske skulle vara klokt eftersom det bara blir barnet som lider annars i ert fall..

Svar på tråden Måste jag bjuda honom på blöjor?