• Anonym

Måste jag bjuda honom på blöjor?

Nej du behöver inte stå för blöjor lr kläder när det är pappans umgänges tid, det ska han stå för, men kanske skulle vara klokt eftersom det bara blir barnet som lider annars i ert fall..

• Anonym

har är dum och behöver psykologisk hjälp... Det är hans barn det handlar om. Skicka inte barnet till han... Han förtjänar inte barnet....

Han behöver parata med familjerätten och kanske han behöver gå på en föräldrar kurs för att få nogonting i i hans tömma skalle.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-06-26 09:39:36 följande:
    har är dum och behöver psykologisk hjälp... Det är hans barn det handlar om. Skicka inte barnet till han... Han förtjänar inte barnet....Han behöver parata med familjerätten och kanske han behöver gå på en föräldrar kurs för att få nogonting i i hans tömma skalle.
    Oavsett om han behöver förstå ett och annat så är inte den rätta lösningen att "inte skicka barnet till honom"

Då är man inte bara lika knäpp som pappan, utan faktiskt långt knäppare.

Att man inte är överens om pengar betyder inte att barnets rätt till båda sina föräldrar upphör.
  • Anonym
    snuttizan skrev 2009-06-26 12:00:24 följande:
    Nej självklart inte upphör barnets rätt till båda sina föräldrar men när en fader kan låta sin lilla dotter ha samma blöja på sig i två hela dagar innehållande både kiss och bajs handlar det faktiskt då om barnets hälsa. Vilket litet barn tycker förresten att det är kul att komma till någon som inte byter blöjan utan får ha frätande urin och bajs på huden i ett par dagar. Där får man som mamma se till barnets bästa, hålla barnet hemma och kontakta familjerätten och begära information och hjälp..
    Det hade ju kunnat avhjälpas om mamman skickade med ett par blöjor? Jag förstår inte problemet från hennes sida, att gaffla om ett par blöjor?
  • Anonym

Betalar han underhåll, är det upp till mamman att skicka med mat och blöjpr och kläder. Det sa familjerätten till mig när min dotter kom varannan helg.

Svar på tråden Måste jag bjuda honom på blöjor?