• TantTingeling

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11

Irma: Så fint att det gick bra idag, eller under omständigheterna iaf...
    Hoppas ni får det fint på landet *kramar om*

• TantTingeling

LillaD: Tack för pepp och info :) Mensen kom idag, så det blev 40 dagar denna gång. Inte så farligt så som du säger {#lang_emotions_smile}

• TantTingeling

Tack lillaD
    Tack DND, jag planerar att hänga med dig på den där gravidbänken snart {#lang_emotions_smile}

Förlåt mitt tjat om rubbade cykler, men till er som haft detta; Blev lutealfasen också mkt förlängd efter/under era långa cykler? Funderar på äl-stickor igen, men är osäker på när man borde börja testa... Känns ju som att äl skulle kunna komma om några dagar, likväl som om 2 eller 3 veckor. *inte lätt att vara gravidwannabe*

• TantTingeling

Krusbär: Tack för ditt svar. Jag tillhör dem som inte känner mig överbevisad (och jag har verkligen läst på) att man ska behöva vänta en viss tid efter mf, så jag kommer faktiskt att köra på så fort jag får chansen {#lang_emotions_smile}

• TantTingeling

Mula: Tumregeln (naturligtvis med undantag så som alla regler har) är att mensen brukar komma i ordning efter ungefär lika lång tid som man varit gravid, så den regeln som din gyndr. har faller sig ganska naturlig.

• TantTingeling
    Plupp: Instämmer med de andra, du vågar lätt ta 75 mg ASA.

Sushi: Välkommen tillbaka, hoppas du fick njuta ordentligt av det vackra vädret som vi norrlänningar fått till skänks (hittills 1/2 dag regn på 3 veckors semester).

Irma: Jag tror definitivt att det är positivt att din läkare är aktiv inom undervisning. min erfarenhet (jobbar ju inom vården) är att de läkare som är undervisningsintresserade oftast håller sig uppdaterade med nya rön och är öppna och intresserade av alternativ till det traditionellla (vilket för våran patientgrupp inte är så mkt). Håller tummarna för att ni kommer fram till nåt bra tillsammans.

Bettan: Trist att du inte återfått balansen ännu, men tiden läker som man brukar säga... Jag är inte helt övertygad om att det är så bra att vänta 2 cykler, men jag är ju ingen upprepade mf-expert så det är väl dumt att ifrågasätta han, dr. Leif... Men att man försöker att må så bra som möjligt och eliminera stressfaktorer är ju också sååå viktigt för sådana som oss. Det psykiska är ju också av största vikt när det gäller att bli gravid och att undvika mf.

Bettan och Irma:  Har ännu semester och förhoppningsvis äl i dagarna. Försöker febrilt hålla mig från att kissa så jag ska kunna göra ett äl-test snart. Hoppas verkligen att kroppen kommit i ordning efter mitt senaste mf. Jag blir så nojjig av rubbad cykel, har övervägt allt från tidigt klimakterium till att min milda PCO ska ha fått fnatt. Men logiken säger ju att det bara är naturligt efter mf, även om kroppen skött sig exemplariskt tidigare. Men det är svårt att tänka logiskt ibland. Så knäpp man är...  {#lang_emotions_smile}
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11