Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11
Har hittat hit... =)
Ville bara lägga mig i diskussionen om vänta eller inte. Jag läste på tonvis efter mitt andra mf och hade efter detta tänkt köra på direkt (trots att min gynnis inte tyckte det). nu blev det inte så eftersom jag tenderar att blöda 4-6 veckor efter mf. Här är iaf lite av det jag hittade, har mer hemma som jag kan försöka rota fram sen.
Saxat lite info, observera att det första kommer från BMJ - British Medical Journal, men från en sida som kräver inlogg, får väl betraktas som hur seriöst som helst :): Abstractet nedan kommer från PubMed, en av vetenskapens guldgruvor...
"The patient should be advised that although current recommendations on an acceptable inter-pregnancy interval are unclear, recent studies show no greater risk of another miscarriage in pregnancies occurring within 3 months of a recent miscarriage. [73] A good outcome of pregnancy occurring as early as 3 weeks after uterine evacuation (following a miscarriage) has also been reported. [74]
Although one in five women with a history of recurrent miscarriage may have further pregnancy loss, the other proportion do well, even without any intervention."
Och här kommer abstrakt från hänvisningen ovan:
"Abortion risk and pregnancy interval.Vlaanderen W, Fabriek LM, van Tuyll van Serooskerken C.
Department of Gynecology and Obstetrics, Lukas Hospital, Apeldoorn, The Netherlands.
In a group of 187 women, the result of the next pregnancy following a spontaneous first-trimester abortion was studied, in relation to the interval between the two pregnancies. Conception within 3 months of the abortion gave no greater risk for another abortion than did conception after a longer interval (9/56 = 16% vs. 24/131 = 18%).
PMID: 3176928 [PubMed - indexed for MEDLINE]"