Mamma födda 85
Skulle vara kul om det fanns några man kunde prata lite med som är lika gammal som en själv
Skulle vara kul om det fanns några man kunde prata lite med som är lika gammal som en själv
Hej alla nya 85:or
idag är det ett fint höstväder, inget regn, bara sol och lite lätt kyligt som det är på hösten. Men tack och lov inget regn. Blir att gå till Biblioteket med Birk nu snart, är tydligen babysång där, kan vara skoj att prova på. Gratis är gott skönt att det finns såna här saker man kan göra som föräldraledig, saker som inte kostar dyra pengar. Man är ju inte direkt rik på pengar när man är föräldraledig. Man är mer rik på kärlek då
Hoppas ni alla får en underbar helg
Hehe inget att va avis på ;)
Är tungt, jobbigt, ont i ryggen och mer illampende med spyor och uppstötningar..
Sparkar mot revbenen m.m
Men de har sina fördelar oxå.. man får 2 bebisar som man kan mysa med..
Hade görna sluppit graviditeten och hoppat till att ha dom i min famn..
Just nu föröker jag trycke ner deras fötter som pressas mot revbenen..
Men de är en otrolig känsla att man har 2 bebisar.. tyckte de va trångt med 1 ;)
men tja! är man verkligen ung förälder när man är född 85? jag satt just och reflekterade över att jag inte är en ung mamma, och så kommer den här bomben :)
Jag är 26 år och har två barn men att va 26 år och ha barn är väl inte särskilt ungt ?
Fan också. Hade skrivit ett långt inlägg som bara försvann. Ja ja. Angående pratet om vi 85or är klassade, som unga föräldrar eller ej. Det är helt och hållet upp till en själv tycker jag. Tittar man på hur hög ålder det är i vissa områden här i Sverige, vid första barnet så är 26 rätt ungt. Men tittar man på att en som är född 95 får sitt första barn, ja då känner man sig kanske äldre. Allt är ju vad man själv gör. Jag själv ser mig lite som mittemellan, då jag med första barnet gick i föräldragrupp på mvc som bestod av 35+ jag var då bara 22. Medans nu med andra barnet kändes jag mer som en i mängden, trots att jag var den enda 85an, som väntade nr2. Alla andra väntade barn nr1 och var allt från 75 or till 85 or.