Vad är det för fel på idiot-ungar som slår andra barn?
Seriöst alltså?
Vad är det för fel på dessa barn? Var är empatin och förståelsen?
Såg en sak idag som gör mig så förbannad!
Jävla snorungar.
Seriöst alltså?
Vad är det för fel på dessa barn? Var är empatin och förståelsen?
Såg en sak idag som gör mig så förbannad!
Jävla snorungar.
De kanske har en diagnooooos!
(har någon sagt det ännu?)
Det värsta jag någonsin varit med om var när jag och min kompis+våra barn var på lekplatsen. Kompisens son var på väg upp för trappan till rutschkanan, då kommer en helt okänd unge i sexårsåldern och ställer sig på avsatsen och sparkar min kompis son rätt i ansiktet, helt oprovocerat! Då tänkte jag direkt att där har vi ett riktigt litet fullblodspsycho. Det var verkligen helt bisarrt.
Mitt barn slår andra barn ibland.
Vi har jobbat med den problematiken under flera år. Grundproblemet är att mitt barn inte klarar av barn som luras, retas, manipulerar, fuskar, säger dumma saker eller helt enkelt bryter reglerna på förskola/skola/fritidsaktiviteter etc.
Inga av våra andra barn slåss, men det gör inte vårt barn som slåss mindre empatisk. Hen är extremt empatisk. Vi har försökt få hjälp av de instanser vi kunnat men ska nu försöka få hjälp av BUP.
Så jag har en skitunge som slåss ibland. Du kanske har omoralisk, regelbrytande, manipulerande retsticka till barn?
Hemsk tråd att läsa era inlägg.
Våld är aldrig okej.
Jag varken accepterar om min son blir slagen eller om han slår någon
Lär barnen kommunikation.
Psykopati är helt klart vanligare, eller kanske bara synligare, bland barn än bland vuxna. Den gamla klyschan "Det finns inga onda barn" stämmer helt enkelt inte. Det finns barn, precis som det finns vuxna, som skiter i andras känslor och njuter av att plåga individer som de uppfattar som svagare. Det kan vara ett djur, ett annat barn, eller för den delen en vuxen.
Sedan finns det naturligtvis även barn som inte är onda, men som har en bristande impulskontroll, så kallad kort stubin. De kan helt enkelt inte kontrollera sig när de väl blivit uppretade. Detta är så klart inte heller en ursäkt för att slå andra, utan något man (barn och vuxna tillsammans) måste jobba på.
Herregud vad många konstiga och ignoranta föräldrar det finns!
Mobbing och våld är ALDRIG ok, aldrig!
Och barn som slåss för att visa sig stark eller vad som har förmodligen brister i kommunikationen hemifrån så de visar känslor genom att slåss. Det säger mer om föräldrarna och uppfostran än om barnen. Det som är sorgligt är att det är barnen som blir hatade. För vem gillar ett barn som slåss? Ingen!
De är svaga och har svårt med att kommunicera som andra barn - men tyvärr tycker nog fler illa om dem än synd om dem - så skärp er föräldrar för era barns skull! Barn som slåss har grava problem! Nästa gång slår de ihjäl någon, är ni lika stolta då?!!!
hoppsan-hyfsat gammal tråd jag hittade??!!