Inlägg från: Trekidz |Visa alla inlägg
  • Trekidz

Vi som väntar "tvåan" i augusti - del 2

pisspotta skrev 2009-08-01 21:58:13 följande:
    Tezz: Min dotter är 3½, fyller 4 i oktober. Och borde väl vara i värsta trotsen men är oerhört snäll och lydig och inte alls den som testar en.. iallafall inte hela tiden. Kanske det som gör att jag orkar? :)För att vara ärlig är jag livrädd, två barn snart. hur ska det gå? Men jag vet innerst inne att det fixar sej, allting fixar sej i slutändan. Jag är förbannat optimistisk till det mesta. Jag har ett bra liv, jag ser ingen nackdel i nånting.. :)hihiJo jag har oxå funderat på hur mammor orkar? eller enamstående mammor som pappor. Hur? jag har ju en jämngammal bror som också är adpoterad, att min mamma klarade av oss båda samtidigt (pappa jobbade hela tiden)... hur? att hon inte blev tokig ...:)Blev ingen parad för oss idag.. tog en tripp till en vän istället :)imorgon blir jag gammal och borde väl sova nu. Ska upp och baka smarrig pannkakstårta med dottern! :)
    jag fyller oxå imorrn
  • Trekidz
    Aiwendil skrev 2009-08-02 19:51:14 följande:
    Åh, vad härligt!Ja, ut kommer dom ju till sist... på nått sätt i allafall Jag har gjort min sista beställningstårta innan BF och idag har vi lämnat iväg vår älskade kattflicka till min makes bror som ska ta hand om henne.Vår son har visat sig vara allergisk och det är och har varit många tårar jag gråtit över detta faktum Vet dock att hon får det bra, vilket är huvudsaken även om JAG kommer sakna henne så mycket så jag nästan kräks.Nu är hon dock borta och jag har inget mer "jag behöver göra" innan förlossningen så jag hoppas att min kropp slappnar av så mycket nu så lillebror vill komma lite tidigare...Min natt var förjävligt rent ut sagt. Usch så ont jag hade...19 dagar till BF - 18 dagar till igångsättningsundersökningen!
    jobbigt att behöva lämna sitt husdjur,,, Samma här-19 dgr kvar,hoppas på färre

Cizzon: GRATTIS! Hoppas allt är bra med er allihopa
  • Trekidz

MadD: tur att allt var bra ändå,förstår att du var orolig...

Här är det som vanligt hickande i magen,kommer nästan alltid tidsbeställd vid 22-23tiden. Min mage känns oxå som att den sjunkit, syns tydligt när man kollar foto.

• Trekidz

Tezzi:kan ju varit en teckenblödning ang blodet ... & isf är det ju bara positivt

I förmiddags kom en bit slempropp...men inget mer just då. Nu har jag lite ont i mage o rygg o ska inta soffan

• Trekidz

I Love M skrev 2009-08-04 21:42:49 följande:

Maria Machin skrev 2009-08-04 19:36:29 följande:
    Åh va segt och åka hem igen. Hur mycket öppen var du då? Det lär ju närma sig för dig!Angående slemproppen har jag aldrig sett någon själv, men jag har hört att det är som det låter, en slemmig geléaktig flytning!?Imorgon har jag BF (känner fortfarande NADA) men kl 9 är det Tillväxt UL och kl 10 ska vi träffa läkare och diskutera hur vi ska göra. Troligtvis får vi åka hem och vänta i 2 veckor till... Men man vet ju aldrig.
    slempropp är som en segar slemmig flytning el "klump" som i mitt fall,kan ju lossnai delar el komma ut hela på en gång, behöver inte betyda att gnt är p åg inom det närmsta men kan även betyda det. Hade molvärk i mage o rygg igår men ida är det ngt mildare,,,vi får väl se,min intuition säger att det inte är på g än iaf
  • Trekidz

Lilla Proppen skrev 2009-08-05 20:57:33 följande:

Hej, kikar in för att snabbt berätta att vi sedan igår är hemma med lillebror som föddes i söndags, den 2 aug 4040 gr, 52 cm. Vi var på förlossningen i 40 min och han kom ut på 5 krystvärkar.Allt har gått oförskämt bra och enkelt hittills. Förutom lite ömma mjölkstinna bröst (UTAN sår, blåsor eller skorpor!!) är det bara lite trist att man inte får bada i havet de närmsta veckorna då det är värmebölja i väderprognosen....Får väl se vad som händer när hormonerna går ur kroppen och verkligheten hinner ikapp.Berättar mer sen, för även här är det full rulle från morgon till kväll.
    stort GRATTIS till lillebror Då har han o jag samma födelsedag
  • Trekidz

Cii: är inte avundsjuk på dig... Hoppas din dag ida/inatt blir bättre

• Trekidz
    Aiwendil skrev 2009-08-06 19:11:54 följande:
    AAAJJJ... har vatten i hela fötterna!Svider, bränner och dom är supervarma... Dax för ett KALLT fotbad månne...
    köp BodyShops pepparmintkräm till fötter o ben-jätteskön, men kallt vatten är gött det med,,,,
  • Trekidz
    Skruttlisa skrev 2009-08-07 08:35:47 följande:
    gomorron, inatt har det varit varmt här,och här kanske det händer grejer iaf. Fick en blödning igår och ringde fl, men bm trodde på att det var en teckningsblödning men att nog snart var på g, så vi skickade sonen till min lillasyster över natten och jag hade ett par rejäla värkar igår, som försvann och nu har jag sovit hela natten och vaknade tidigt idag med en jättevärk så nu sitter jag här och försöker klocka värkar som än så länge är ganska oregelbundna.Hoppas att det leder till ngt idag.
    spännande....

Var hos BM ida på ett litet x-tra besök då jag haft 2 tillfälle då bitar av slemproppen lossnat +massa sd o mensvärk. Blev lite nojjig o ringde henne som sa at tjag gärna fick komma så att hon lyssnade på hjärtljud samt kollade om jag var ngt öppen. Cervix var mjuk o 2 cm lång (3.2 vid förra tillfället) samt öppen för ett finger.... Som ni vet så gick ju förra förlossn i racerfart (30 min på förlossn) så nu vet man iaf att ngt är på g även om det kan dröja länge än
Svar på tråden Vi som väntar "tvåan" i augusti - del 2