Inlägg från: Trekidz |Visa alla inlägg
  • Trekidz

Vi som väntar "tvåan" i augusti - del 2

Vanilj: GRATTIS på födelsedagen, hur ung blir du?

Imorrn ska vi på UL-spännande

• Trekidz

Var på UL ida,allt såg fint ut -skönt Huvet neråt, vägde ida 2286 g, vad vägde era vid UL 2? Är i v 32+5 nu

Natti natti

• Trekidz
    tezzi152 skrev 2009-07-04 23:41:36 följande:
    Sist jag var hos min bm var mitt sf-mått 33 cm och jag är i v 34 nu idag(33+0) är det lite till mått o mage då? Sen tänkte jag på en annan sak, hur känns det när bebisen fixerar sig? Om det känns? Ludde hann ju aldrig det o kunde inte heller för den delen. Så allt efter v 35 (34+4) kommer va så nytt för mig/oss.. :-S
    Vi är ju lika långt gångna o jag hade 31 i SF-mått i torsdags. Bara man följer sin egen kurva så är det bra. Du har väl en kurva som du kan kika på som BM fyller i , även om det är datoriserat så brukar dem skriva ut den så att man kan följa själv
    Vet inte om det känns ngt spec när dem fixerar sig, känner dock av att bebbens huvud är nedåt nu, mer tryck...
  • Trekidz

Vi har inte sagt så mkt till Elias mer än att mamma har en bebis i magen. Han känner ibland och har fått sig en spark på handen vilket han tycker är skoj Han fyllde 2 år den 30 maj o vi tar det som det kommer ,han har ju svårt att tänka i banorna att det ska komma ut ett syskon så småningom...

När vi var hos BM i förra veckan så var han med , BM frågade Elias vad hans lillebror/lillasyster ska heta o han tänkte lite o svarade sen: "hatt"... Kanske är nya innenamnet

• Trekidz

Ojoj,här händer det grejer ...

Sista arbetsdagen för min del ida-nu är det semesterdax o sen mammaledigt som står p åschemat

• Trekidz
    cizzon skrev 2009-07-11 23:32:42 följande:
    Puzzgurkan: oj vad härligt med semester!! Hoppas du får soligt och fint=) om du är en sån som står ut i solen vill säga;)
    jepp, hoppas p åfint o lagom varmt väder, det ska bli sååå skönt!
  • Trekidz

Morning på Er Ha en skön dag ida ...

• Trekidz

Tidiz: välkommen hit

Ska ut o sätta mig i trädgården nu när Elias sover midda. Har varit o klippt mig o hämtade därefter kinabox som satt där den skulle ,hihihi
    Senare blir det målning av spjälsäng, den är bokfärgad o ska nu bli klarlackad vit

• Trekidz

Imorrn är det BM-besök för min del.
    Kan knappt fatta att det snart bara är en dryg månad kvar om bebis väljer att stanna på insidan så länge vill säga...Tycker inte att det var så länge sedan man mådde som en urvriden trasa och inte fick behålla ngn mat !

• Trekidz
    cizzon skrev 2009-07-17 09:23:48 följande:
    tezzi152: Jag är så dålig på sånt där!!=) Men då jag såg att Liam var en kille syntes det direkt! Man ser ju inte själva snoppen på din bild?!=)Nu har jag varit till bm, spår i urinen, svälld som sjutton, har alltid huvudvärk, blodtrycket 134/85.. Sen säger hon att jag ska kontakta förlossningen om jag får mer symptom på havandeskaps. Vad är mer symptom??? jag kan ju inte direkt kolla urinen hemma...vikten ökar med ca100g/dag=(
    hade samma problem med Elias gällande begynnande havandeskapsförgiftning. Håll koll på kraftig huvudvärk, flimmer för ögonen samt smärta i epigastriet,alltså typ mellangärdet...

Var hos BM ida, allt bra , SF 33, bltr 110/75, hjärtljud 142 och ruckbart huvud. 1 dryg mån kvar nu...
Svar på tråden Vi som väntar "tvåan" i augusti - del 2