• vadskajaghetadå

hur somnar ni?

Antingen somnar jag med datan i sängenpå FL , till nån kalle anka tidning eller till karlavagnen på p4

ni då? kan ni bara läga er och sova?

• Svar på tråden hur somnar ni?
  • Salamandra

Absolut inte jag somnar sällan direkt eller av något. Det blir för det mesta att ligga i sängen och invänta sömnen någon timme minst oavsett hur trött jag är.

• Jennelii

Jag har jättesvårt att somna, kan ligga i flera timmar o bara stirra i taket =/ Men jag har alltid på tv:n o ligger o kollar på den tills jag slocknar...

• malin1979

Måste ALLTID läsa nåt, expressen, skvaller eller nån bra bok. Somnar mitt i läsningen och vaknar med en knölig tidning
    Dax för det nu! Gonatt

• bomull

Vanlig bok, Kallepocket, eller sudokuboken. Fast den senaste tiden har
    det mest blivit skolböckerna.

Men lägger undan dom innan jag ska sova, menar du att du somnar med fl igång
    bredvid dig i sängen?

Blir inte det lite obekvämt att sova med datorn...?

• Dino78

Förut var jag tvungen ha musik när jag skulle sova. Kom ihåg till vilken låt jag somnade, kom alltså ihåg vilken jag hörde sist. Sen träffade jag sambon och då somnade man utmattad av andra orsaker Nu behöver jag bara lägga mig ner och sova, tankarna vandrar fritt tills jag somnar.
    Kan erkänna att jag förr om åren hade värsta proceduren för mig innan jag skulle sova. Lider av "tappa-bort-nycklar-fobi" så varje kväll var jag tvungen att göra klart för mig att nycklarna låg där dom skulle på min byrå. Nu kommer det pinsamma - jag tog en klunk vatten (hade vattenglas på skrivbordet bredvid sängen) men svalde inte. Gick tvärs över rummet där byrån stod, SLOG på nycklarna (för att om jag bara tittade på dom kunde det vara en synvilla!!!!) sen gick jag tillbaka och kröp ner i sängen. Då svalde jag vattnet - för då visste jag att nycklarna låg där dom skulle *skäms*

• vadskajaghetadå

ahahahahah

fler som läser kalle ser jag

dino78 - hehehehe

bomull - nä iof inte..lägger ifrån mig datan, men jag får trötta mig själv med fl men det är inte så lä'tt

• Nattsaga

Jag lägger mig oftast bara ner och somnar men sambon läser jämt innan han kan sova så jag somnar med lyset tänt på hans sida, lite halv irriterande men det går

• vackrastarflow

nu har jag inte tv i sovrummet langre, men fram till for tre manader sen sa somnade jag bara av att ha tv:n tand tio minuter efter jag lagt mig. numera lyssnar jag pa ett radioprogram mellan 22-24 pa kvallen, och jag somnar ibland mitt i det eller direkt efter. jag har inte ofta svart att somna, inte ens om jag druckit kaffe sent pa kvallen.

• Västeråstjej

Jag somnar på dagtid när jag ska lägga min son och på kvällstid när jag är så trött att jag inte kan titta på tv eller datorn längre... Ofta gör jag ändå ett tappert försök till att läsa något kapitel men ofta får jag sluta efter en sida.

• LisaS

Vi har tv i sovrummet som sambon alltid ska titta på tills han somnar. För min del räcker det att sluta ögonen, somnar efter bara en liten stund. Det enda jag ber honom göra är att sänka volymen.

Svar på tråden hur somnar ni?