• Nisses lada brinner

Huvudvärk under graviditet.

Har 3 barn sen innan, 2 killar och 1 tjej, med tjejen hade jag kraftig huvudvärk varje dag i några månader, nu är jag gravid igen i v 19 med likadant, huvudvärk varje dag, antagligen är det en flicka denna gången också enligt ul...Svammel svammel, min fråga är, VAD beror huvudvärken på? Har pratat med bm men hon säger att hon inte vet.

Är jag ensam om detta just under graviditet eller är det flickan i min mage som spökar ?

• Svar på tråden Huvudvärk under graviditet.
  • Wizla85

JAg har oxå huvudverk och har haft det i 2 veckor nu. Jag går in i v17 i morgon men har ingen aning om kön på bebis.. =)
    Har varit dunderförkyld nu 1 vecka oxå, så det kan ju påverka, tack och lov hjälper alvedon, brukar bara behöva ta en dos om dagen för att klara mig okej.

Hoppas det slutar snart för det är INTE kul!

• KingstonNova

Har oxå världens huvudvärk, haft det i två veckor nu, är i v 17, pratade med min barnmorska som sa att det är jätte vanligt med "gravid migrän", pga alla hormoner i kroppen :)

• Arbetsmyran

Hade huvudvärk varje dag mellan v 15 och v 17..Började med järntabletter trots bra värden..och vips var värken borta Alvedon hjälpte inte på mig.

• Sabai

Kan man äta hur mycket alvedon som helst?? Jag har tagit alvedon i fem dagar nu, en om dagen.
    Min huvudvärk börjar efter att jag har varit vaken ca en timme och går över med en alvedon. Men jagär orolig för att ta pillar i mig alvedon som jag gör...
    Någon som vet om det är ok att göra det???

• Arbetsmyran

Jag ringde BM och frågade och hon sa att man kan följa anvisningarna på paketet vilket var max 8 st /dygn, 2 var fjärde timma.

• Sabai

Va bra. Men i hur många dagar tro???
    Kan ju inte knapra alvedon i hur många dagar som helst eller????

• auo

haha välkommen .,.. värsta huvudvärk varje dag + nästäppa .. är i vecka 20 (19+1)  men min huvudvärk går över när jag dricker en kopp svag  kaffe ..   

• auo

och jag glömde japp jag väntar flickan med .. hemma i vårt land brukar dom säga att när man väntar flickan då tar den allt vad den bara kan ...   när man väntar pojken då känner man knapt att man är gravid .. 

• Annnaco

Hade huvudvärk iprincip från dag 1 båda gångerna.. Första en pojk andra får jag veta på tisdag :)
    Inget att oroa sig för enligt mina 2 olika BM.
    Kan bero på att intaget av kaffe inte är lika stort nu som innan graviditet. Brukar gå över frampå dagen, men ibland inte det heller.
    Var inte rädd för alvedon eller panodil, det har varit min räddning!

Svar på tråden Huvudvärk under graviditet.