• Nisses lada brinner

Huvudvärk under graviditet.

Har 3 barn sen innan, 2 killar och 1 tjej, med tjejen hade jag kraftig huvudvärk varje dag i några månader, nu är jag gravid igen i v 19 med likadant, huvudvärk varje dag, antagligen är det en flicka denna gången också enligt ul...Svammel svammel, min fråga är, VAD beror huvudvärken på? Har pratat med bm men hon säger att hon inte vet.

Är jag ensam om detta just under graviditet eller är det flickan i min mage som spökar ?

• Svar på tråden Huvudvärk under graviditet.
  • bo74

Hej!

Jag har också huvudvärk i stort sett varje dag sedan minst 6 veckor. Är i vecka 17 och har bra järnvärde och blodtryck. Jag känner/hör också hur det pulserar i tinningen. Letat mycket på nätet men inte hittat någon annan förklaring än att det är hormonellt. Hur påverkas hormonerna i kroppen om man väntar flicka/pojke? Är de generellt olika? Jag får förhoppningsvis reda på kön 26/6.

• Mideriaa

hej jag har huvudvärk varje morgon när jag vaknar men det försvinner efter jag har ätit frukost vet inte varför jag får huvudvärk

• Erkegris

jag hade också huvudvärk runt vecka 20, men det gick över.. antar att det är hormonerna.

• MrsAlonso

Hej ser att fler har detta problem, jag har oxå huvudvärk från och till vaknar tillochmed av den ibland, har perfekt blodtryck och HB ligger över 120 nu så det kan inte bero på det heller. Fick råd av BM att "bryta" smärtcirkeln med panodil i en vecka, ta med jämna mellanrum så det inte skulle bryta ut.
    Hjälpte föga, pulserar och "surrar" i huvudet, dricker ordentligt försöker äta okej men inget verkar hjälpa. Är i vecka 23 nu och har haft huvudvärk sen v.12. suck

Det som oroar mest är att ingen verkar veta vad det beror på, när huvudvärken är som värst blöder jag även näsblod, någon mer som gör det?

• EliLeoMa

Har en fruktansvärd huvudvärk som började så smått igår och idag har det bara ökat på Har lämnat meddelande på BMs svarare, ska kolla om jag får komma in och kolla blodtrycket så jag hoppas hon ringer upp innan dagen är slut. Men lite lugnare blev jag när jag läste i denna tråden att många har huvudvärk bara sådär och att det inte alls behöver vara havandeskapsförgiftning eller nåt sånt hemskt...Varför tror man alltid det värsta?

• lisadragon

Fortfarande huvudvärk från och till, mitt järnvärde var bra och blodtrycket var okej, lite högre än förra gången men låg bra.
    Har vaknat nån natt och det har kännt som någon legat på mitt huvud.. Vägrar ta alvedon just nu, dricker vatten och hoppas på att det är hormoner samt att jag blivit ÄNNU mer känslig mot väderomslag..

Skönt att läsa att det är fler som har huvudvärk.

• Missäy

Har också huvudvärk eller migrän dagligen, tabletter hjälper inte, inte vatten eller frisk luft heller. Jobbigt om det ska sitta i länge till

(nu svarade jag visserligen inte på din fråga men jaja..)

Hoppas du mår bättre snart Nisse!

• lisadragon

Hmm.. Har haft ont i huvudet hela dagen, liksom maler!! Men 1 timme innan jag gick till gymmet försvann det och sen dess som bortblåst, kanske bara är för mkt stillasittande och "hemblindhet" som gör att det gör ont, för på gymmet känner jag inte av nåt.. Eller så är det denna kantiga dataskärm OCH att min syn verkligen är kass just nu, borde nog ta på mig brillorna så jag ser något ;).

• thimpan08

Jag har oxå huvudvärk och jag väntar en flicka! Hade ingen huvudvärk med första och det va en pojke :P

Svar på tråden Huvudvärk under graviditet.