• Nisses lada brinner

Huvudvärk under graviditet.

Har 3 barn sen innan, 2 killar och 1 tjej, med tjejen hade jag kraftig huvudvärk varje dag i några månader, nu är jag gravid igen i v 19 med likadant, huvudvärk varje dag, antagligen är det en flicka denna gången också enligt ul...Svammel svammel, min fråga är, VAD beror huvudvärken på? Har pratat med bm men hon säger att hon inte vet.

Är jag ensam om detta just under graviditet eller är det flickan i min mage som spökar ?

• Svar på tråden Huvudvärk under graviditet.
  • Ville Mor

Åh, man kan ju hoppas på att det har med flickor att göra.   Är gravid med mitt andra barn och hade aldrig huvudvärk med den första som är en grabb. Mitt järnvärde är också okej så där kan ju inte problemet med huvudvärk ligga. Jag har aldrig huvudvärk annars kan jag ju tillägga. Ja, ja på måndag får jag veta svaret på kön iallafall

Ville 071203 * Bebis 090916
  • LitenBlomma

Jag hade huvudvärk förra gången, fick en flicka. Samma sak denna gången och detta är oxå en flicka. Däremot inget med pojken...tillfällighet?

Ludwig -02, Meja -08 & Ida BF i augusti -09
  • Jesster

Beror troligen på hormoner. Det är vanligt att få hormonell huvudvärk vid graviditeten.Jag hade under båda mina graviditeter rätt bra huvudvärk dagligen i några veckor i ungefär mitten av graviditeten. Alvedon hälpte inte ett skit.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Lovely L

Jag har aldrig tidigare haft problem med huvudvärk, men sen jag blir gravid har det kommit och gått en del. Dryygt!

• lottasthea

jag fick en flicka förra gången å då hade ja ingen huvudvärk å det har jag denna... har nog tyvärr inget med kön att göra

• LitenBlomma
    lottasthea skrev 2009-06-04 10:20:40 följande:
    jag fick en flicka förra gången å då hade ja ingen huvudvärk å det har jag denna... har nog tyvärr inget med kön att göra
    Vad synd, tänk så mycket pengar man hade kunnat spara genom att inte behöva göra könsul
    Ludwig -02, Meja -08 & Ida BF i augusti -09
  • IlonaSofia

jag är i v.21 och har haft riktigt ont i huvet till och från sen kanske v.19, men det är oftast när jag går i trappor, uppför backar eller går länge. och bm säger att det beror på att man får så mycket mer blod som ska pumpas när man är gravid, som man får typ runt v.20 och det är de de beror på, att kroppen måste jobba mer eller nåt sånt

• Clarissa83

Jag skulle säga hormonellt. Hade migrän ett par månader i mitten av graven också. Som bortblåst nu! i jämförelse åtm

• Lindizzi

Jag har ensidig huvudvärk rätt så ofta, de liksom pulserar i tinningen och alvedon hjälper inte. Har börjat äta Niferex nu så får se om det kan ha inverkan, det är järntabletter alltså. Jag väntar troligtvis en flicka enligt BM, men hon kunde ej säga till 100% säkert. Är i v 22 nu.

Hoppas och hoppas...
Svar på tråden Huvudvärk under graviditet.