• Nisses lada brinner

Huvudvärk under graviditet.

Har 3 barn sen innan, 2 killar och 1 tjej, med tjejen hade jag kraftig huvudvärk varje dag i några månader, nu är jag gravid igen i v 19 med likadant, huvudvärk varje dag, antagligen är det en flicka denna gången också enligt ul...Svammel svammel, min fråga är, VAD beror huvudvärken på? Har pratat med bm men hon säger att hon inte vet.

Är jag ensam om detta just under graviditet eller är det flickan i min mage som spökar ?

• Svar på tråden Huvudvärk under graviditet.
  • Skruf

Jag är gravid med en flicka jag med och jag har i stort sett huvudvärk varje dag, mer eller mindre. Har dock problem med rygg, axlar och nacke som bidrar men då ska jag oftast ha behövt lyfta tungt för att värken ska komma och nu för tiden vaknar jag till och med med ont i huvudet... :/
    Det kan inte vara hormoner?

• susilusa

har oxå huvudverk mer än de dagar utan. första grav hade jag inte huvudvärk alls och det blev en tjej.

är såååå inerligt trött på denna ständig huvudvärk... dricker vatten och äter bra. vad göra????

Susanne

• Nisses lada brinner

Känns ju lite sådär när inte ens bm kan svara på varför, det forskas väl inte direkt på det området...

• Annsofie83

Har du inte järnbrist? Jag hade fruktansvärd huvudvärk när jag hade järnbrist men när jag fick upp järnvärdet försvann den...

• rota

Jag har oxå värk o fick rådet av min bm att äta järntabl,o det har blivit lite bättre måste jag säga,så du har nog järnbrist,vilket är vanligt att man har när man är gravid...Lycka till...

• susilusa

Äter järn och lite andra vitaminer, men jag försöker (när humöret är bra) att ignorera. Jag vet att det är ok att ta alvedon men har bara gjort det en gång eftersom jag inte vill ta "onödiga" piller när jag är gravid.

Tack iaf.

• lisadragon

Har också huvudvärk nästan dagligen, ska kolla mitt järnvärde imorrn pga att jag även är trött..
    Annars är det väl alvedon, röra sig i friska luften (inte nå kul när man har ont i huvvet)..
     Min huvudvärk gick över igår när jag drack ett glas saft *hmm*..

Nej, tror att jag ska sova mera..
    God natt!!

• Lindiz1

drick mycke vatten å kolla järnvärdet

• Lycklig78

Jag trodde jag hade järn brist man alla värden var kanon bra, Har huvudvärk mer nu under graviditeten.
    Tycker också dom ska forska mer ang det ...

• Nisses lada brinner

Nej järnvärdet är bra så det är inte det, men jag ser att jag inte är ensam om detta!

Svar på tråden Huvudvärk under graviditet.