Inlägg från: AlexandraK |Visa alla inlägg
  • AlexandraK
    jagäraf skrev 2009-06-08 07:10:16 följande:
    Den finns med i min Briokatalog från 1990 och det är en Brio Trendie. Enl färgschemat fanns den i marin färg men din är väl ljusare än marin så den är säkert från något annat år helt enkelt.
    Tack!
  • AlexandraK
    Rmamma skrev 2009-06-08 11:54:10 följande:
    Hej!Tänkte höra lite med er kunninga...Har hittat min lillasysters gamla vagn hemma hos mamma och undrar om det är någon mening att sätta ut den på annons eller om den har gjort sitt?!Det är en ljusblå Emmaljunga liggvagn med manchestertyg och tillhörande bäddset, antagligen från mitten av 80-talet.Detta är inte menat som en annons. Men jag undrar om det är någon mening att sätta ut den på annons och i så fall vart?!? Tacksam för svar!
    Blocket! Är den i fint skick? Kan säkert få 1000 kr för den. Släng inte den. Ni kommer få sålt den!
  • AlexandraK
    Rmamma skrev 2009-06-08 12:02:02 följande:
    Tyget har blivit slitet på suffleten så att det är två hål; fram vid ena fästet och ett litet vid metallbågen som fälls vid sidan...
    Får säkert sålt den ändå. Glöm inte ta snygga bilder med sufletten uppfälld. Skriv alla saker som följer med. Och glöm inte skriva med det viktigaste ordet: Retro. Sätt ut för 800 kr eller högstbjudande. Kanske många som vill ha den.
  • AlexandraK
    Okänd skrev 2009-06-08 12:20:56 följande:
    Tack för tipset! Tänkte ev. beställa gammaldagsa hjul från den där holländska sajten.
    Är hjulen dåliga? Torra? Eller bara gula? För det blir stor skillnad med svinto. =) Är handtaget gulaktigt?
  • AlexandraK
    Misery skrev 2009-06-08 13:59:30 följande:
    Hej Alexxia...jag tror inte din nya brio liggvagn är en trendie den är från 87 88 någonting minns tyvärr inte vad modellen hette
    Okej! Det står inte på vagnen vad det är för modell?
  • AlexandraK
    jagäraf skrev 2009-06-08 21:47:35 följande:
    Var JÄTTEFÖRSIKTIGA med att tvätta plasthandtag med Svinto. Det blir repigt!
    Ja det blir inte samma lyster som innan.
    Men hellre vitt än kissgult...
  • AlexandraK
    Okänd skrev 2009-06-08 22:32:57 följande:
    Här är en bild på hur plasthandtaget blev efter att sambon varit framme med lacksprayfärg:www.familjeliv.se/hem/okand/gallery/phppfkcwn...Det blev riktigt bra, som nytt. Enda nackdelen kanske är just det: att det ser lite väl nytt ut Det kanske går att ordna med mattare färg om man vill ha det så.Fasiken vad glad jag är över att jag hittat denna tråd, känns nästan som en ny hobby på g!!! (Jag är nybörjare och detta är "min" första vagn)
    Fint! Hur går de me hjulen?
  • AlexandraK

Tack för infon jag af!! Dessvärre är det en manlig försäljare (ja, jag är fördomsfull) så jag undrar om han kan säga vad det är för modell...

Svar på tråden Retrovagnstråden 16