Inlägg från: Lokatt |Visa alla inlägg
  • Lokatt

Retrovagnstråden 16

AlexandraK skrev 2009-06-06 20:25:12 följande:
    Värsta saken hände på dagens loppis. Jag står och tittar på lite saker när en höggravid kvinna går fram och började dra och slita i min barvagn!!! Gunga den osv. Hon trodde den var till salu och såg inte att mitt barn låg däri!! (jag stod ½ meter ifrån). Detta var inte det värsta utan det "hemskaste" var att hon sa: - "Nä, ush. Denna vill jag inte ha. Jag är nöjd med den vi har köpt." Jag trodde jag skulle dö. Hennes man började skratta som tusan när han fattade att det avr min vagn med mitt barn i. Snacka om att gravida kvinnor lever i sin egen lilla värld... (Jag var exakt likadan såklart)
    haha gud så pinsamt för henne (och honom!)
    jag vågade vägra, men inte hundarna!
  • Lokatt
    Nemia noj skrev 2009-06-07 11:01:56 följande:
    Nu ligger nya dockisen i bloggen överst för dom som är nyfikna nemia-oj.blogspot.com/
    Jag har en lika fast blå
    Sen har jag en lika liggdel i röd, fast med annat chassi

80-talarna är söta, men jag tycker bättre om 70-talarna.
  • Lokatt
    pucken skrev 2009-06-07 19:31:36 följande:
    inte världens bästa bild, men idag blev det premiäråk i gamla emmaljungan! lillfisen sov som en prins hela vägen hem (inte för att han gör mycket annat än sover). jag älskar min vagn den är fan det snyggaste jag sett i vagnväg. crochetra.blogspot.com/2009/06/emmaljunga-70-...
    den var supersnygg! Låg i välldigt snarlik själv som bebis fast brun.

Jag får snart hem min med sånt chassi, så glad över det! Hur tycker du den är att köra? Hört att det chassit inte har så bra gung?
  • Lokatt
    pucken skrev 2009-06-07 19:38:28 följande:
    nä, den har inte så värst bra gung. den är något stum, men annars är den rätt lättkörd tycker jag. min man skrattade åt mig för att den "måste ju vara skitklumpig", men han ändrade sig helt när han fick provköra.
    har du sittdelen till oxå?

Jättefin var den iaf
  • Lokatt
    Veladis skrev 2009-06-07 23:46:49 följande:
    Puh, just klar med omklädningen av sitsen på min Rimi/Kimi.Bara sufletten kvar då, den som är svårast... HmmmDen blir i röd manchester med inneryg i rött med vita kaniner...
    det lär supersnyggt! Visa bild sen!

Är det åhlens retrotygnytryck med kaniner? Det har jag sytt några retrostil kepsar av! (i galleriet finns en bild)
  • Lokatt
    Veladis skrev 2009-06-08 00:03:28 följande:
    före:efter - sufletten ej klar
    Snyggt!
     Det var samma som mina kepsar!
  • Lokatt
    Familjetrollet skrev 2009-06-09 12:29:20 följande:
    ni som kan lite om värde osvvi har två dockvagnar i livvgansmodellden ena är orange med vindskydd,dockvagnen är kanonskick liksom hjulen.tyvärr saknas en stänkskärm och bromsenden andra är en grön med orginalväskan,lite nött på liggdelen,torra hjul som har lite småsprickorbägge är i galonvad kan man ta för dessa dockvagnar?är det bättre att sälja delarna för sig eller som kompletta dockvagnar med "defekter"tyvärr har de inte samma årsmodell eller storlek så man kan "bygga" en hel dockvagn
    på din bild har den ju alla stänkskärmar? Eller är det inte den?
    Bäst är nog att sälja som dom är.
    Fel tid i månaden för mig, annars hade jag säkert varit intresserad för rätt pris
  • Lokatt
    Okänd skrev 2009-06-09 19:37:17 följande:
    Jag skulle vilja ha varukorg till min Emmaljunga 68, men bromsen är i vägen, d.v.s. det är inte ett plant utrymme. Hur göra? Skulle verkligen behöva lagringsutrymmet om man säger så
    använd en tygkasse på kroken istället?
  • Lokatt
    Boothwalker skrev 2009-06-09 20:03:29 följande:
    Och ha inte porslinsmuggar i den om du åker tunnelbana =)
    haha va?!
Svar på tråden Retrovagnstråden 16