Inlägg från: Lokatt |Visa alla inlägg
  • Lokatt
    AlexandraK skrev 2009-07-16 22:19:41 följande:
    Trodde SilverCross var ditt favvomärke  Fast det är svårt att jämföra Emmaljunga med SilverCross.
    nje, det beror på vad man ska ha de till, emmaljunga vinner poäng över silver crossen i användarvänlighet!
    De två silver crossar jag haft har mest används innomhus som vagga och bara för att vara vacker. utomhuspromenaderna med dom är lätträknade. Emmaljungorna har jag ju använt, mycket.
    jag vågade vägra, men inte hundarna!
  • Lokatt
    kristinah skrev 2009-07-16 22:24:41 följande:
    han är 6 månader och sover fortfarande ibland mycket när vi är utehär är liggvagnen:(bild på sittvagnen kommer)
    jag skulle inte använda en retrosittvagn som enda vagn till en 6månaders, de är L formade i ryggen så det belastar välldigt.
    Kan du inte under ett par månader använda bägge? Sittvagnen när du ska kortare turer och du inte tror att han är trött. Och liggvagnen längre turer när det är chans att han vill sova oxå?
  • Lokatt
    AlexandraK skrev 2009-07-16 22:30:39 följande:
    HAHA! Näää, den passar vagnen! Även om min Mothercare inte är en SilverCross så är dom ju lika. Och jag använder den HELA tiden! =) Otymplig? Ja. Värt det? Ja.
    haha, nja, inte värt det här... funkar inte alls, jag går hundpromenader, till barnens dagis osv. Men iof. jag är en vagn-galning som har vagn till många olika tillfällen, så den är ju "finpromenerad". Och en hedersplats i vardagsrummet som sova-middag vagn är inte fy skam det heller
  • Lokatt
    kristinah skrev 2009-07-16 22:36:40 följande:
    alltså - liggvagnen är ju mer L-formad i ryggen när ryggplattan är upp än sittvagnen är i upprätt läge.....får testa imorrn....
    jo, sant, därför jag skrev att du skulle ta den på längre turer när han mest troligt vill sova. För en 6månaders sover ju ofta vagnen mycket, då ligger de bättre i en liggvagn. Och sittvagnen kortare vaken-turer
  • Lokatt
    Veladis skrev 2009-07-16 22:56:57 följande:
    Jag använde retro sittvagn till mina från ca 7-8 månaders ålder tidigast, men liggvagnen och en "modern" vagn parallellt.Det är det dumma med de retro sittvagnarna. De passar inte för små bebisar och de är låga i sufletten så de växer snabbt ur dem.
    fast låga i suffletten? inte alla!
  • Lokatt
    AlexandraK skrev 2009-07-17 10:40:32 följande:
    Yukio.Ja, jag kan ju prova! Hon är 5  månader, 1 vecka. Älskar att  sitta i liggvagnen med kudde/ryggplatta uppe. Ja, det är kanon att vagnarna är vända mot förarna. Är det nu som det blivit inne att man inte vill se sitt barn under barnvagnsfärden? *ryser*Lokatt. Kan din 1½-åring sitta i din gröna åkpåse? Är riktigt sugen!! Vill ha den i vinter... Inte din alltså, den som finns på tradera. :D
    haha, det hoppas jag! Har inte provat! går och gör det... återkommer
  • Lokatt

Alexxia, han fick jättebra plats! Och han är lång och stor för att vara 17mån.
    Den har en sån härlig ny-känsla över sig att det närstan är synd att använda den!

• Lokatt
    Garageänkan skrev 2009-07-19 13:15:07 följande:
    Ja jag har testat det, han vägrar hjälpa till. han gör inget som vi säger. och inget annat heller. bara skriker och härjar som en galning.Jag försöker ignorera honom idag och se om det funkar. Tur att lillebror är så snäll och bara sover....
    försök ge han så mycket egentid med nån av er föräldrar som går, så han inte upplever att han behöver utagera för att få uppmärksamhet.
    Det har ni säkert tänkt på redan iof. Men ville bara ge mitt bästa tips och lite omtanke
  • Lokatt

håll era tummar nu, imorgon ska jag förhoppningsvis hämta en vagn som jag tror är en brio combinette, eller liknande. Inte riktigt min stil, men chassina och hjulen är fina, så jag tänkte försöka hinna klä om (nån gång).

• Lokatt
    EowynAurora skrev 2009-07-19 19:40:14 följande:
    jag var på en loppis idag o hittade en retro-nappflaska i glas och orange plastlock/kork. själva "nappen" fattades men d gör inte så mkt. sen hittade jag en blek-gul pipmugg av samma modell som jag själv hade som liten men självklart hittade jag en 50tals-dockvagn oxå men den saknade gummi och hade en rätt ful reva ovanpå sufletten.
    vilken typ av dockvagn? Låter som roliga fynd
  • Lokatt
    EowynAurora skrev 2009-07-19 20:58:20 följande:
    bilder på sakerna kommer men vad d gäller vagnen så glömde jag säga att faktiskt inte köpte den(men jag tog en bild iaf). jag tyckte den var jättesöt. men dom skulle ha 250kr för den, så jag lät den va för den här gången. där lär garanterat finnas kvar nästa gång jag bestämmer mig för att gå dit.
    ned var ju faktiskt lite väl om den var trasig och saknade gummi!
Svar på tråden Retrovagnstråden 16