Inlägg från: EowynAurora |Visa alla inlägg
  • EowynAurora

Retrovagnstråden 16

ElisaDay skrev 2009-06-05 00:03:33 följande:
    www.blocket.se/goteborg/Emmaljunga_barnvagn_f... Den här blev jag kär i!! Och även lite sugen.. ^^
    åh den där var jättefin det är nånting med den där brun-gråa färgen på 70-tals-vagnarna som är sååå fint

men snart får jag hejda mig när d gäller vagnar, jag har alla 4 uppe i lägenheten för tillfället.(jag vill ju kunna gå o fixa o titta på dom när jag vill utan att behöva springa 3,5 trappor ned varje gång dessutom ska jag ju få köpa en till på söndag när vi åker hem jag säger bara det
  • EowynAurora
    ElisaDay skrev 2009-06-05 11:50:56 följande:
    Ja jag gillar den med :) det enda tråkiga just nu är att det är ju bara liggdel, vill ha sittdel nångång också.. och eftersom det inte är någon med den här så betyder det att jag "måste" köpa en nångång, och i värsta fall en hel vagn och det vet jag inte om sambon blir så glad över :P haha.
    haha, jamen eftersom du faktiskt MÅSTE ha en sittvagn nångång, så är ju det ett riktigt bra argument för att få köpa en till senare. o det kan ju inte din sambo säga nåt om
  • EowynAurora
    Tessax skrev 2009-06-09 22:02:03 följande:
    Förresten Yukio, hur har det gått med din Rondo? Sålde ju min Rodeo när jag var uppe (sa jag det?) och hon sa att det legat en "likadan" ute i Stockholm tidigare som hade gått på två dagar. Tänkte om det var din hon menade?
    den har jag köpt
  • EowynAurora
    Tessax skrev 2009-06-09 22:10:34 följande:
    Aha, där ser man Grattis, kul att den kom till någon i tråden! Är den lika fin som den ser ut att vara på bilderna?
    tack ja det gör den,o den e så liten nätt o söt,speciellt när jag ställer den brevid mina andra jättevagnar:-0
    vagnleksaken som följde med har jag till panoraman ist, tyckte dom passade bättre ihop stilmässigt. sen så hade jag en annan vagnleksak med blå-rosa nallar i rondon.
  • EowynAurora
    Tessax skrev 2009-06-09 22:28:00 följande:
    Vad roligt Då kan jag köpa den av dig sen när du har tröttnat på den
    hehe absolut, precis som boothwalker ska köpa/byta till sig min grepa i framtiden
  • EowynAurora

vem var d som hade en bild i sitt galleri på en jättekonstig barnvagns-konstelation med en liggdel på ett paraplysulky-chassi?

när jag var i täby centrum så såg jag nåt liknande. det såg verkligen riktigt konstigt ut:-O
    jag tror d stod "PEG*PREGO" nånting på den. den kunde ju knappast ha vart svensk?

• EowynAurora
    Boothwalker skrev 2009-06-11 02:10:32 följande:
    jag =)
    Ahh d var d ja snacka om märklig vagn,d såg inte ens logiskt ut IRL!
  • EowynAurora

för ett tag sen hittade jag ett retro-inspirerat tyg som jag blev helt kär i på den här sidan www.frapp.se/1/sv/tyger-Mairo/tyg-elefant-brun.php

. funderade på att sy nån filt eller bädd-set till nån av vagnarna.men så hittade jag den här på tradera www.tradera.com/Babyfilt-med-Retro-elefanter-brun-fleece-NYSYDD--auktion_94088083

jag vet att det inte är "riktig" retro. men en gul eller brun sån filt skulle va så fint i min gröna panorama
    och jag vet inte vad d e med mig,men jag har blivit helsåld på babyfiltar o speciellt elefanter sen jag köpte den blåa elefant-filten jag har i galleriet
    usch vad jag längtar tills jag o gubben har en liten att använda alla saker till

• EowynAurora
    Lokatt skrev 2009-06-13 22:07:02 följande:
    riktigt och riktigt, tyget är ju ett nytryck av ett riktigt 70-talstyg, så ganska nära riktigt måste jag ju tycka det är ändå Det är fint!

hihi, ja nu när regnskydd är beställt och allt! Nu ska jag gå på jackt efter en grön åkpåse oxå! Jag har bara i gult brunt och blått tror jag. Vill ha hel matchning

Det är köpt hos liten på landet. Men det är av märket Småfolk, det är deras klassiska retroäpple. Tror de bara gjort det i den varianten, iaf. här i sverige. Jag har spanat på det länge, men det är svindyrt! Nu var det dock nedsatt lite och så har jag ju matchningsvagnen på väg hem, så då kunde jag inte låta bli
    jaså? där ser man jag mejlade iaf hon som gör filtarna o frågade om en gul-brun-filt
Svar på tråden Retrovagnstråden 16