• Tindra02

Reductil

zleepy skrev 2009-07-23 22:10:50 följande:
    Här har allt stått stilla i flera dagar nu, vill verkligen inte att det ska sluta funka på mig. Känns som om jag borde öka dosen men min läkare är på semester just nu så jag får snällt vänta tills jag ska dit om en månad typ. Är bara rädd att det ska sluta funka och jag ska gå upp de futtiga kilon jag har lyckats bli av med tills jag ska tillbaka dit. För kravet att jag skulle få fortsätta med dem var att jag skulle gå ner typ 3 kilo minst. Och jag har minskat 3,7 kilo så jag har ju inte så stor marginal.. :S koko banan: Åh superkul att shortsen trillar ner ju! Då får man ju verkligen svart på vitt att man har blivit mindre! :DTindra02: Nu är det väl inte så lång tid kvar tills du ska tillbaka och väga dig??
    Ja men det är väl jättebra med 3,7 tycker du är duktig
    Nä hon skulle kalla mig i augusti så det hoppas jag hon gör
    tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
  • Tindra02
    Knasiga morsan skrev 2009-07-26 16:50:27 följande:
    Nu har det varit lite konstigt för mig i några dagar och jag vet inte vad jag har gjort för fel - något som driver mig till vansinne.. Ni kanske har haft det så eller vet varför det kan vara så?? (när jag går ner i vikt och det inte går bra så kan jag inte tänka förnuftigt).I alla fall, jag har gått ner och gått ner och så har det gått nu i 3 veckor. Men för några dagar sedan så började jag helt plötsligt att GÅ UPP! Jaja, en dag kanske inte är så farligt tänkte jag och märkte sedan att dag 2 hade jag gått upp ännu mer!! Nu är det söndag och jag har sedan i tisdags gått upp ca 9 hekto - något jag inte alls tycker om, det gör mig bara väldigt väldigt ledsen! Skit, rent ut sagt!!!Jag äter som jag ska, jag äter inte mycket och jag tar min medicin som jag ska.. Hur kan man ta sig runt detta?? Någon som haft det så och som kan ge tips?
    Tränar du nått?
    För muskler väger mer än fett...
  • Tindra02
    Knasiga morsan skrev 2009-07-28 10:24:06 följande:
    Idag, tisdag, var det åter dags att ställa sig på vågen. Jaa jag väger ju mig iofs varje dag men jag har tisdagar som "mått-dagar" - alltså den dag jag jämför hur veckan har gått. Och jag har ju skrivit här i tråden innan att det har ju inte gått vidare bra under veckan och jag har inte blivit klok på hur det hänger ihop. Jätteskumt alltså! Jag hade inte tränat något, bara jobbat, jag hade ätit på fasta tider och tagit min medicin som jag skulle med mera..Så det var ju med stor ångest jag ställde mig på vågen imorse och jag bara såg siffrorna i huvudet och räknade stenhårt med att det även idag skulle vara ett plus. Men fasen vilken chock jag fick när jag ställde mig på vågen och insåg att jag hade faktiskt gått ner i vikt!!! Både sedan förra tisdagen och sedan dagarna i veckan som gått.. Sedan förra tisdagen har jag tappat 6 hekto och egentligen är det mer om man räknar med de dagar då jag vägde desto mer.. Så nu på 4 veckor har jag tappat 6,8kg... Känner mig rätt nöjd ändå!
    Du ska vara stolt över dig själv
  • Tindra02

Duktiga ni är allihopa

Jag är mycket tröttare på morgonen.
    Men är UPPE alleles för länge på kvällen istället
    Tycker för var dag som går, så funkar R sämre
    Är tillbaka i det gamla igen, men men...

• Tindra02
    83an skrev 2009-07-30 13:51:34 följande:
    Drar mig för att ringa vårdcentralen Usch... Är nog rädd för att sköterskan ska känna igen mitt namn (bor i en liten stad) och då skäms jag Men undra om man måste träffa läkaren eller om han på tfn kan säga om det ens finns en chans att han skriver ut det igen eller inte.Säger ni till era nära och kära att ni äter R eller hur gör ni?Går ni efter ngn diet, går ni hos dietist och ur ofta mäter ni blodtrycket?
    Hade det exakt som du
    Men sen tänkte jag så här, Dom ska fan vara stolta över mig istället att jag tar tag i det
  • Tindra02
    mamma t 2 skrev 2009-07-30 21:20:33 följande:
    Ja, du..samma här..tillbaka i samma gamla spår..Vet inte vad jag ska ta mig till.! Hade hoppats att få en ny start med R och att de skulle var som ett hjälpmedel till att lära mig äta "rätt", funkade ett tag men nu är jag tillbaka. MEN, jag ger mig inte än!!! Vi får väl bara kämpa lite hårdare, eller hur?..
    Absolut, men det känns så dumt ibland när man ändå har suget och jag KAN INTE låta bli
    Deprimerande
    Usch ja, skyller på sommaren, semester, maken hemma (vin)
  • Tindra02
    83an skrev 2009-07-31 08:44:08 följande:
    Nu har jag precis pratat med vc.Och jag fick en telefontid med läkaren på måndag morgon Det känns ju ändå bra att få prata med honom först och se vad han säger.Vill han sen träffa mig för att jag ev ska få det utskrivet så får vi boka in en tid.
    Kanon!!!
    Håller tummarna
  • Tindra02
    83an skrev 2009-07-31 12:59:19 följande:
    Ursäkta att jag tjatar...Men ang det här med läkare, dietist och blodtryck...Hur ofta kollar ni det och går ni hos läkare och/eller dietist regelbundet?För när jag åt R sist fick jag uppfattningen om att det är olika från kommun till kommun (eller kanske t o m olika mellan olika läkare).Jag var inte alls på kolla många ggr när det gäller blodtryck och läkarbesök var jag aldrig på förutom när jag sökte för att få dem utskrivna.Det är lite skumt.Nu mådde jag ju hur bra som helst och fick resultat utan att prata med dietist.Men ändå...
    Går ingenting hos dietist.
    Har kollat bl.trycket 1 gång ska göra det nu i augusti oxå, om jag hinner med det
  • Tindra02
    83an skrev 2009-07-31 13:08:19 följande:
    Hur länge har Du ätit dem?Och får ni en ask utskriven i taget?Äter ni 10 eller 15 mg?Många frågor som ni märker...
    Sen den 26/5
    Fick 3 st och hämta 1gång i taget.
    10mg.
  • Tindra02

Nu på sista tiden har jag haft så himla ont i magen...
    Var det inte nån här som hade problem med gallan?
    Fast detta är nog inte samma.
    Men jag vet inte om det beror på R eller om det är nått annat.
    Skit är det iaf

Sorry, ego

Svar på tråden Reductil