• Tindra02

Reductil

EnSomNjuter skrev 2009-07-07 11:24:58 följande:
    3 kg på 4 dar!!!!!Nu måste jag sluta väga mig, blir ju roligare att se efter en vecka eller så hur det har gått =)Men att det funkar finns det iaf inga tvivel om längre, ville bara tala om det! Tog en cykeltur vid halv tio i förrgår kväll och GICK frivilligt hem från jobbet halv tio igår, yeeey för mig!!Har ni några bra tips på vad för slags mat som är bäst att äta...Jag har ju viktväktar-tänket i bakhuvudet då det funkade på mig för ett antal år sen, men nu är det ju så poppis med LCHF (GI) o sånt....Eller bara köra på som vanligt men kanske använda matgrädde istället för mellan i såsen osv.?O portionerna har ju blivit sååå mycket mindre oxå, innan jag började med R åt jag säkert mer än min man =( Hualigen!!!Tack för svaren om ni-vet-vad =)Kämpa på och må så gott,kram.
    GRATTIS!!!
    Knasiga morsan skrev 2009-07-07 15:40:40 följande:
    Efter en vecka med R så landade resultatet på minus 3.5 kg..Nu tar jag nya rejäla tag och satsar på en bra minskning till nästa tisdag också.. *kämpar på*Dock kommer det bli lite jobbigt ikväll då min man kommer att komma hem med min favoritmat (lövbiff).. Men jag får kanske dra ner på kryddsmöret och inte så mycket pommes och så.. Men som sagt, man äter tills man känner att man är mätt.. (och det krävs inte mycket när man inte känner sig hungrig! hehe)EnSomNjuter::Tjoho 3kg på 4 veckor!!! GRATTIS!!!!
    GRATTIS!!!
    tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
  • Tindra02

humran: Tack för dina peppande ord

turvann: jobbigt... Hoppas det vänder snart igen. Men gå in och titta på fass.se så kan du själv läsa om det där. Kram

zleepy: Säger samma som koko banan, men sen ska du tänka på att muskler väger mer än fett oxå Kör på

koko banan: Heja heja

• Tindra02
    Knasiga morsan skrev 2009-07-10 19:56:23 följande:
    Joo sallad är något jag skulle kunna tänka mig att äta! Dock inte yoghurt då de innehåller socker eller sötningsmedel och detta är inget jag får äta! Anledningen till att jag äter bröd är just för att min läkare sa till mig att jag skulle äta vitt bröd just för att få i mig lite kolhydrater som ändå är lite mer "nyttiga"..
    Jag kollade med diabetikerna här inne en gång.
    Dom skrev dom åt mycket av mini yoggi.
    Jag testa den, faktiskt himla god...
    Eller så gjorde dom egen smoothie med färska/frusna bär och fil.
  • Tindra02
    mamma t 2 skrev 2009-07-14 22:36:57 följande:
    I går var jag till dietisten, hade inte varit dit sedan 4 veckor tillbaka..Vägning och -1,2 sedan sist.. Totalt nu 4,9 kg..Det går sakta sakta neråt.. Tycker bara att jag är mera sugen nu och äter större portioner, håller på att falla tillbaka i gamla vanor, vill ju inte det! Tog upp det med dietisten (vikarie för min ordinarie).. och hon tyckte inte jag skulle höja dosen, utan kämpa lite x-tra!..Jag får ju kämpa som attans för att få bort godissuget inom mig HELA tiden...Vad tycker ni?.Ska jag kolla med läkaren på nytt vad han anser?..Hur går det för er andra i semesterperioden?..
    GRATTIS!!!

Usch du samma här
    Men nu har jag sysselsatt mig dom senaste 3 dagarna och inte kommit in förrän 23 så då har det bara "glömts bort"
    Blir väl värre imorn då jag inte har nått direkt för mig

Vet inte hur jag hade gjort med dr...
    Själv ska jag ju tillbaka i augusti så jag hade ju väntat, men det kanske inte du ska så då kanske man ska kolla igen eller????
  • Tindra02
    mamma t 2 skrev 2009-07-15 08:15:02 följande:
    Ja, du det är inte lätt!..men jag måste kämpa vidare...vi får stötta varandra!. Hur mycket tror du att du gåttt ner?..Spännande i augusti när du går till doktorn, hoppas att det visar många MINUS för dig!!
    Ja vi får stötta varann
    Tack, ja jag hoppas det men det känns inte så mycket nu faktiskt, men men...
    Får se va hon säger...
    Hur ska du göra med tab? Ringa dr eller?
    Knasiga morsan skrev 2009-07-15 09:27:46 följande:
    På två veckor nu har jag lyckats minska 5.2 kg ... Men börjar känna av lite ångest, men det kanske bara är mina egna symtom och inget som behöver vara något kopplat till R eller min viktminskning. Vill bara säga till er alla att ni är så himla duktiga!!!
    Wow GRATTIS
    Bra jobbat...
  • Tindra02
    zleepy skrev 2009-07-16 17:56:23 följande:
    mamma t 2 skrev 2009-07-15 16:34:01 följande: Mysko!Det du skrev hamnade i citatet ser det ut som. Om du skrev såhär: Tror jag ska försöka kämpa ett tag till med mina 10 mg....GRATTIS Koko Banan till dina fantastiska 5,2 kg!!!Bra jobbat verkligen.
    Haha det såg jag inte igår när jag läste det

mammat2: Ok kör på, jag heja på dig
  • Tindra02
    Knasiga morsan skrev 2009-07-17 16:35:50 följande:
    Tjo! Nere på 126,2 kg idag!! Vilket innebär att jag har minskat 6 kg på 2 veckor och 3 dagar.. Har som mål att när jag ska till min läkare den 10:e augusti så ska jag allt visa att jag har gått ner 10 kg.. Borde inte vara omöjligt! hehe..Men har märkt det att när jag äter för lite mat under en dag går jag inte ner lika mycket i vikt som jag gör när jag äter lite mer. (alltså det är inte stora portioner ändå jag äter). Men det är ändå viktigt att äta bra och riktigt!!
    Alltså du är jätteduktig

Jag tror inte jag har gått ner mer än kanske 3kg.
    Men samtidigt tycker jag magen blivit så slapp
    Eller så är det inbillning
  • Tindra02
    mamma t 2 skrev 2009-07-18 09:00:06 följande:
    Vad duktig du är, "koko banan"! Verkligen!!Var inne på Apoteket igår o hämtade en till ask med R, köpte även lactulos, tror jag den heter, mot min tröga mage..Men fy 17, vad äckligt densmakar..Bara soker!..Kanske därav namnet..? I kväll åker vi på semester 2 veckor t Finland. Ska bli skönt att komma bort lite mfamiljen o slappa träffa kompisar och släktingar...Jag ska t dietisten om 2 veckor o hoppas då att vågen visar 2-siffrigt...Hoppas att semestern inte sabbar bort mina 5 kilon..Eller rättare sagt JAG!!Tindra: Jag tror nog du har gått ner mer än vad du tror!..Jag hejar på dig!!! HEJA, HEJA...Ha det bra alla o fortsätt kämpa!!!Kram
    Tack så mycket
    Ha nu en riktigt trevlig semester och njuuuuut...
  • Tindra02
    EnSomNjuter skrev 2009-07-19 10:20:32 följande:
    Hej hopp!!Är nu tillbaka från en veckas semester och kunde glatt konstatera att vågen pekade på -1,9 när vi kom hem =)Jag klarade denna vecka som annars brukar vara en riktigt kalorifälla genom att gå upp tidigt varje morgon, dricka en halvliter vatten och ta en promenad som var ca 5km (första halvan asfalt o andra halvan på stranden, supermysigt!!).När jag kom tillbaka, en halvliter vatten till,dusch och sen frukost! Har funkat skitbra.Det enda felet som blivit denna vecka har varit att vi sällan ätit något mer än frukt till lunch men å andra sidan en tidig middag, och så har jag faktiskt unnat mig 2 stooora glassar för jag vägrar att åka hem från detta ställe utan att ha ätit en från båda mina favoritställen!!Jag säger även grattis till alla som varit så dutiga och nu fortsätter vi kämpa på tillsammans!!Kram
    Åh va härligt...
    Duktig du är
    Knasiga morsan skrev 2009-07-19 12:31:16 följande:
    EnSomNjuter - åh vad härligt med semester!! Det var bra jobbat av dig att gå ner trots att du haft semester!! Märker nu på mina shorts att dom börjar sitta lösare och lösare. Tur nog så har byxorna "snöre" som man kan dra åt i midjan så dom stannar uppe! hehe.. Annars faller dom till golvet. hehe.. :PHar nu varit utan socker i 4 veckor! Känner mig så glad att jag håller mig på den banan att jag inte faller ner till gamla vanor! Men jag måste faktiskt säga att R är helt underbart!! Jag är inte hungrig, jag är inte sötsugen eller något sådant!!
    Sånt är ju bara så roligt
    Biverkningarna är nog borta, känner inte av nått, som jag kan komma på nu iaf
  • Tindra02
    Knasiga morsan skrev 2009-07-20 10:20:10 följande:
    *suck suck* Vågen stod still idag.. Hade inte hänt ett dugg sedan igår. hehe.. Jag har väl helt enkelt blivit bortskämd att det brukar hända något på vågen! :P haha..Min sista lediga dag idag och imorgon är det jobb igen. Kanske att jag skulle ut på en promenix idag då jag faktikst är ledig och sedan gå in och hoppa in i duschen efter det.. Det är lite trist dock att vädret är så himla ostadigt, men visst! Lite regn har ju ingen dött av!! hehe..
    Ja man blir nog manisk av att väga sig...
    Jag hoppas verkligen det blir finare väder igen...
Svar på tråden Reductil