nötskrikan skrev 2009-06-08 22:22:34 följande:
Har varit iväg och joggat ikväll, kombinerat lite ensamtid och motion. Var några år sen jag joggade sist... Föräldraledigheten var jobbig för mig förra gången också så jag var beredd på att det kunde bli likadant den här gången. Måste verkligen jobba på att ha nåt planerat varje dag, blir tungt annars. Föräldragruppen finns inte kvar och öppna förskolan har stängt hela sommaren.Jag vet ju att allt blir bättre sen när lillan börjar äta mat och inte är lika beroende av mig. Tiden går fort. Är bara så svårt att komma ihåg det ibland Lova är jätteledsen idag och vi fattar inte vad som är fel. Hon vaknade precis och nu sitter hon i sängen och gråter och säger "nää". Hon svarar nää på alla frågor och allt är bara fel. Redan på dagis hade hon varit ledsen och nu ikväll när jag for och joggade hade hon gråtit i 10 minuter. Hon försökte följa med mig med endast t-shirt, blöja och en toffel på. Stackars gumman. Vet inte om hon är lite sjuk eller vad det är.
Ja men det var väl skönt för dig
duktigt att jogga, ja skulle aldrig komma på tanken
promenader älskar jag och ja har heller inget emot annan träning, tänkte önska mig en crosstrainer i julklapp, men är det något jag inte tycker om är det att jogga
Ja tiden går ju faktiskt skrämmande fort men för det kan d ju kännas riktigt tungt ibland. Jag ammade inte Irma länge tror hon bara va ca 2.5 månad när jag slutade eftersom mjölken började sina, till en början då kände ja mig så misslyckad å att d va riktigt tråkigt men efter ett tag insåg jag faktiskt att det var skönt att inte va så himla "låst" tror sambon njöt lite extra också faktiskt när han kände att även han kunde va själv med Irma långa stunder och ge henne mat osv.
Inför denna gång känns det på två vis, självklart vill jag amma det ger ju en himla närhet men ändå blir jag "rädd" med tanke på att det skulle kunna bli en bebis som verkligen vägrar flaska och vill inte smaka på nått annat än min tutt under ca 6 månader, ja helt ärligt vill jag ha tillbaka min kropp så fort som möjligt, alltså träna den smalare och ha en strikt kost under en period så kilona verkligen försvinner och så länge jag ammar kan ja ju inte göra det, så får man en tuttbebis e ju risken att ja e lika tjock till sommaren som ja va direkt efter jag har fött, för ja har tydligen inte den turen som många andra att ja går ner när ja ammar
Ja det e väl dumt att tänka på att träna ner sig å slippa va "låst" osv spec redan nu, dom är ju som sagt sådär små under en sån himla kort tid man ska väl för fasen istället njuta av den tiden och skita i vikten
, men ja kan ändå inte låta bli att tänka på hur skönt d kommer att bli när man kan få på sig ett par jeans i en normal storlek
Va söt hon är som skulle med mamma ut på jogging tur
Irma har vart lite klängig nu hon också, hon har inte viljat åka på dagis å när ja ska lämna henne har hon ibland grinat vilket hon ALDRIG gör, är verkligen svårt att gå när hon grinar då vill man bara ta med henne hem igen
sen är det heller inga problem att få hem henne efter dagis *peppar peppar* hon blir riktigt glad när ja kommer och ska kramas och pussas å sen är det bara att vandra till bilen, tidigare har dte vart protester när vi ska åka hem.
Så ja vet inte va det e, men det e riktigt skönt att det e lätt att få hem henne iaf
Iförrgår natt drömde hon en hel del så hon fick sova med mig, då vaknade hon å grina ett antal gånger, de flesta gångerna pratade hon om pappa.
Per jobbar ju borta mån-tors och nu är Irma i den åldern som d verkligen märks hur mycket hon saknar sin pappa när han e borta, hon frågar alltid om d e torsdag snart å sen pratar hon om han för jämnan. Så hon kan nog va lite klängig för att hon vill ha hem sin pappa också, men förhoppningsvis är detta sista jobbveckan borta sen blir d jobb hemma och semester ett tag