Vi som fick barn i jan-feb 2007, sommartråd
nötskrikan skrev 2009-06-02 19:48:48 följande:
Blev sommarfest i regnet, barnen sjöng och alla föräldrar knuffades för att få stå längst fram och filma. Jag tyckte jag var duktig som tog med en kamera, funderade inte ens på att filma. Var ingen som hade lust att visa hänsyn så äldre syskon och kortisar (=jag) stod längst bak och försökte se nåt.Hoppas ingen såg att Lova hade stövlarna på fel fot och ketchup på näsan.Fick höra att en av Lovas kompisar som är prematur och därför 06:a istället för februaribarn ska flytta till storbarnsavdelningen i höst. Föräldrarna var inte så glada, han är ju jämngammal med Lova och började dagis tillsammans med henne. Alla de andra barnen som byter avdelning har gått på dagis ett år längre och känner varann.Ska alla 06:or börja på den större avdelningen lr så det e därför han måste med? för här vet jag att de brukar tänka längre en vilket år dom är född de brukar tänka på barnets utveckling och hur redo de är för omställningen, det gjorde dom iaf när syrrans grabb var yngre för han blev kvar lite längre eftersom han va lite seg i sin utveckling i samband med sjukdom.
Har inte föräldrarna något att säga till om? Iof så ser väl personalen om nån om barnen är redo för att flyttas över men som sagt ja hoppas att dom inte bara tänker på årtal.