• Omorfia

Apoliva-reklamen på TV - skämtar de eller?

Någon borde få sparken om det är meningen att reklamen ska få oss att köpa Apolivaprodukter.. I mina ögon är ser den skönsjungande bruttan ut som om hon hör hemma i The Ring och ska hoppa ut ur TVn och döda mig. Är det bara jag eller ser hon helt creepy ut?!

• Svar på tråden Apoliva-reklamen på TV - skämtar de eller?
  • isvinter

Apolivas nya reklamfilm med modellen Adina Fohlin är gjord av Johan Renck. Musiken är en gammal folkvisa "Gammalståschans hjärtesuck" med nyskriven text av Music Super Circus. Sången framförs av Sara Assbring/El Perro Del Mar.

• Jazza

Hon är inte ful, men jag är skiträdd för henne... Hon vill ju åt mig, det ser man ju...

• ugly betty

Jag tycker reklamen är förtrollande på något sätt, låten är underbar och man fascineras av hennes otäcka look!

Den tjänar sitt syfte, hur spännande kan en apoteketreklam bli liksom...

• Jazza

ugly betty skrev 2009-07-08 22:45:18 följande:

Jag tycker reklamen är förtrollande på något sätt, låten är underbar och man fascineras av hennes otäcka look!Den tjänar sitt syfte, hur spännande kan en apoteketreklam bli liksom...
    Mmm, du ser- hon skall locka in dig i sitt nät av kölappar och sura pensionärer.... en siren i vit rock, I tell you
  • ugly betty
    Jazza skrev 2009-07-08 22:46:25 följande:
    ugly betty skrev 2009-07-08 22:45:18 följande:
    Mmm, du ser- hon skall locka in dig i sitt nät av kölappar och sura pensionärer.... en siren i vit rock, I tell you
    Jag kommer till dig, jag kommer till dig... jag.kommer.till.dig...
  • Jazza

ugly betty skrev 2009-07-08 22:48:15 följande:

Jag kommer till dig, jag kommer till dig... jag.kommer.till.dig...
    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaaaaa
  • CeciliaB
    Jazza skrev 2009-07-08 22:37:37 följande:
    Hon är inte ful, men jag är skiträdd för henne... Hon vill ju åt mig, det ser man ju...
    Hahaha precis...=)
  • bolaboll

hahaha!!!
    Vad roligt med en tråd om Alpoliva-reklamfilmen.
    Jag personligen tåååååål den inte!

Verkar som att det är fler av oss avigt inställda,än de som lockas av att köpa denna maxade Alpolivakräm(filmen går ca 5 ggr i varje reklampaus),för att få fram det där typiskt urnordiska "hälsosamma"(var man nu kan hitta och sträva efter det, i hennes dödsbleka hy? Tycker inte hon ser det minsta frisk ut.)

Även om det kanske är några procent som tillkommit Alpolivastallet gällande nya aktivt väljande kunder (som alltså uppmärksammat och diggat filmen..),tror jag bortfallet av alla oss som NU aktivt, INTE väljer deras produkt pgr av filmen (som tidigare köpt produkten utan tanke) är större.

Tror alltså kampanjen är lite av ett misslyckande. Men vad vet jag...

• Mummyfied

Dom flesta catwalkmodeller ser faktiskt gräsliga ut nuförtiden. Tycker hon liknar en orm typ.

• Vifsla

Jag blev mer sugen på produkterna när jag såg att det var 3 st för 59 kr på apoteket än när jag såg reklamen.

Svar på tråden Apoliva-reklamen på TV - skämtar de eller?