Inlägg från: norgesessan |Visa alla inlägg
  • norgesessan

Phil & Ted syskonvagn del 14

Har inte det, men har för mig att då har man det lilla plastskyddet för...

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • norgesessan

Semla, min 5 månaders sitter i syskonsitsen bak, eller ligger i huvudsitsen med syskonsitsen framför..Har sittdyna, och evt. kudde..(glömde kudde idag)

• norgesessan

Jag tänkte på det med luften i däcken idag. Normalt hade jag nog pumpat lite, men det var långt i från platta däck, så jag lot det vara...

• norgesessan

Jag gjorde dynorna av en brioåkdyna, sen den lille gjorde jag av överdraget till en övermadrass (det hade krympt,så jag fick det inte på övermadrassen igen), av tyget gjorde jag överdrag som jag drog över, då kom ju sömmerna på insidan. Sen vek jag in änderna och sydde i botten. Syde över där nya vecken skulle vara. Bälteshålen var hopplösa dock...har knapphålsfunktion på maskinen, men har inte testat ennu.

• norgesessan

Karin och mathilda, har foto på den i vår bil, ska lägga in den snart...(Har en kombi, men det syns ju hur liten den är)

• norgesessan

Nu finns bild i mitt galleri.
    Nackdelarna är att det saknas liggläge för båda/liggläge för den som sitter bak (vill inte sätta en liten framme), Dårligt med förvaring för dagsturer om man inte sätter på väskor överallt, då blir den snabbt lika bred som en bred tvillingvagn...

Men jag är hur nöjd som hälst pga at den är smal, hade aldrig fått upp en tvillingvagn på bredden upp i lägenheten. Har dock kvar brion och har ståbräda till den som vi använder när jag känner för det, och nu när vi bara är hemma och har semester båda har vi ibland båda vagnarna med (använder då sporten som singel). Ska vi köra bil tar vi bara sporten med (som syskonvagn). Nu ska vi snart till norge på semester, då tar vi också bara den.

• norgesessan

Ja, jättekonstigt...Sportens är onödigt långa, det är inte plats med en så lång i vagnen att den dras ut...

• norgesessan

Ullabella, vad det såg mysigt ut! Behåller ni Brion? Jag älskar vår Brio...

• norgesessan

Isabelle är 5.5 månad och sitter oftare och oftare bakom nu (annars har hon legat i liggläget). Idag tyckte jag hon satt superbra i syskonsitsen...(Hon somnade också).

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 14