• Lilloppan

Någon som är opererad i magen och därmed ofrivilligt barnlösa?

Som rubriken lyder, så är jag nyfiken på om det finns fler här inne på fl som är i samma sits eller liknande iaf..som jag!

Jag är opererad i magen x flera... tarmvred mm..
    Nu efter dryga 1½ år med barnförsök och utredning, så har man funnit att vi är ofrivilligt barnlösa pga sammanväxta äggledare.. eller ja, man har inte konstaterat det med sk spolning, men man antar detta eftersom jag är opererad 3 ggr i magen.
    Vi ska starta IVF till hösten... jag har dock tjatat till mig en kontrastrtg av äggledarna {#lang_emotions_tongue_out}(sk spolning..) för att få veta säkert!

Nån mer ofrivilligt barnlös pga operationer och sammanväxtningar?

• Svar på tråden Någon som är opererad i magen och därmed ofrivilligt barnlösa?
  • Lilloppan
    Mysgnuttarna skrev 2009-05-14 16:38:52 följande:
    håller tummarna för dig... Jag försöker att ta dagen som den kommer...när kramperna kommer så kan de hålla i sig i timmar och om de e riktigt illa så kan jag måsta att panik spy.. inte kul...kram
    Åh, fy..känner med dig!! Uschianemig!

Hur gick det med IVF-mötet? Hur känner du?
  • Mysgnuttarna

Att komma på själva mötet var nervöst och chockartat. Dom ville sätta igång på en gång..jag var som inte riktigt berädd på de... Trodde att de skulle undersöka mig och så förts men näääääääää de skulle sätta igång veckan därpå...Men jag har bestämt att ska jag ha barn om de nu blir så får de komma senare...Måste få komma själv på fötterna och bli stark innan jag gör nått....

• Lilloppan

Oj, oj, oj, det var pang på! {#lang_emotions_surprised}  Är det ingen kö därifrån du sköts? Det var verkligen snabba tag!!

Jag pratade med fert förra veckan och då bestämde vi ev spolning på måndag 8/6. MEN om det är äggplock eller insättning för nån annan så ska vi strunta helt i min spolning. Sen börjar, förutsatt att mensen kommer, p-piller from vecka 30..
    Det betyder att i grova drag så kan vi göra IVF vecka 35-36.

Just nu när man fått datum mm, så känns det som att jag vill börja på en gång! Men sommaren ska komma igång ordentligt först, ssen semester..då äter jag förhoppningsvis p-piller!

Magen mår lite sådär... fick ta en prednisolonsupp igår..det har blödit en period nu..dumt att låta det gå för långt. Hur har du det med maggen?

• Mysgnuttarna

Magen har sitt eget liv :).. jag överlevet... håller tummarna för att det ska gå bra för er...

Kram

• ullronj

Jag är oxå opererad ggr fler ai magen och skulle få hjälp med barnlöshetsbehandling med äggdonation, var hos läkaren idag då han avrådde oss bestämt från att ens försöka pga alla magoperationer. En graviditet skulle bli ortoligt riksfylld både för mig och barnet.....

Så nu ska vi ta tag i adoption till hösten, som tur är så har vi stått i kö där ett tag oxå....

Skönt att höra att fler har samma bekymmer, även om det är tråkigt så klart så är det ändå skönt att märka att man inte är ensam om detta bekymmer.

• Honton

Ullronj... Varför va det en risk för dig? Får jag fråga vad för operationer du genomgått? Hoppas ok att jag frågar... Jag är i samma sits som ni andra här. Operationer i magen som har gjort att båda mina äggledare är blockerade. Livmodern är dock helt perfekt. Vi ska på möte inför IVF... men vet inte vad dom kommer säga?! Man skrattar o gråter om varannat....Tänker på er alla!

• Honton

Åhh...läst alla inlägg i denna tråd nu...herre gud...ni e redan mina änglar fast jag inte känner er. Har letat efter nån som har det lite som jag.... tack...hoppas vi hörs...

• ullronj
    Honton skrev 2009-06-10 19:57:11 följande:
    Åhh...läst alla inlägg i denna tråd nu...herre gud...ni e redan mina änglar fast jag inte känner er. Har letat efter nån som har det lite som jag.... tack...hoppas vi hörs...
    Ja visst är det skönt att hitta fler som en själv, även om jag inte önskar någon detta.
  • ullronj
    Honton skrev 2009-06-10 19:54:12 följande:
    Ullronj... Varför va det en risk för dig? Får jag fråga vad för operationer du genomgått? Hoppas ok att jag frågar... Jag är i samma sits som ni andra här. Operationer i magen som har gjort att båda mina äggledare är blockerade. Livmodern är dock helt perfekt. Vi ska på möte inför IVF... men vet inte vad dom kommer säga?! Man skrattar o gråter om varannat....Tänker på er alla!
    Tarmoperationer och bukoperationer som har skapat sammanväxtningar i min mage vilken innebär en stor ökat risk för komplikationer för både mig och barnet vid graviditet, och det vill man ju inte utsätta sig själv för eller ett barn för den delen som kankse föds på tok förtidigt eller bara blir ett missfall.
    Jag har medfött tarmfel som de opererat mig för ggr flera under min uppväst och först nu kommer detta slag i ansiktet, det kunde man inte tro.

Vad har du gjort för operationer?
  • Honton

Jar var sjuk som barn som dom har tagit bort en liten bit av tarmen...sen plockat bort tumörer vid lungan o njurarna. Som sagt idag är äggledarna helt blockerade...körda...men löivmodern såg fin ut, det sa dom va viktigt. Men ja... dom kanske inte vågar göra IVF ändå??!

Svar på tråden Någon som är opererad i magen och därmed ofrivilligt barnlösa?