• Lilloppan

Någon som är opererad i magen och därmed ofrivilligt barnlösa?

Som rubriken lyder, så är jag nyfiken på om det finns fler här inne på fl som är i samma sits eller liknande iaf..som jag!

Jag är opererad i magen x flera... tarmvred mm..
    Nu efter dryga 1½ år med barnförsök och utredning, så har man funnit att vi är ofrivilligt barnlösa pga sammanväxta äggledare.. eller ja, man har inte konstaterat det med sk spolning, men man antar detta eftersom jag är opererad 3 ggr i magen.
    Vi ska starta IVF till hösten... jag har dock tjatat till mig en kontrastrtg av äggledarna {#lang_emotions_tongue_out}(sk spolning..) för att få veta säkert!

Nån mer ofrivilligt barnlös pga operationer och sammanväxtningar?

• Svar på tråden Någon som är opererad i magen och därmed ofrivilligt barnlösa?
  • Mysgnuttarna

Hej hallå.. denna beskrivning låter som de skulle vara jag själv som bgeskrev de... Föddes med tarmfel.. Blev op ca 5 ggr innan dom ansåg att det var oki... Men jag lever inte en enda dag utan smärtor.. Läkarna säger att det inte finns någonting att göra. Livmoder och äggstockar är så sammanväxta och fast vuxna i buken lik som hela mitt tarmpaket att det skulle vara en sådan otrplig risk att änns försöka föra en IVF..

/Mysgnuttarna

• Lilloppan
    Mysgnuttarna skrev 2009-04-30 12:37:41 följande:
    Hej hallå.. denna beskrivning låter som de skulle vara jag själv som bgeskrev de... Föddes med tarmfel.. Blev op ca 5 ggr innan dom ansåg att det var oki... Men jag lever inte en enda dag utan smärtor.. Läkarna säger att det inte finns någonting att göra. Livmoder och äggstockar är så sammanväxta och fast vuxna i buken lik som hela mitt tarmpaket att det skulle vara en sådan otrplig risk att änns försöka föra en IVF.. /Mysgnuttarna
    Åh, fy vad tråkigt!!! {#lang_emotions_frown} Hur har du ställt dig inför barnfrågan? Har du eller tänker du adopterat/a? Vad säger de om IVF? Förlåt att jag blir lite frågvis... du behöver inte svara, det vet du!

Känner igen mig med smärtor.. jag får ont i magen direkt efter att jag ätit. Då hugger det i den delen av magen som jag är mest sammanväxt i...eller ja, där som man visat mig att man var tvungen att op i. Förstår att det är jobbigt.. jag känner igen mig!
  • Mysgnuttarna

Hej Lilloppan!

Vi har varit på ett möte med en läkare som utför IVF men jag har en enorm rädsla att jag inte kommer att fixa de.. Adoption vet jag inte i nu läget... Försöker att ta dagen som den kommer just nu!!

Du beskriver dina kramper precis som jag själv har.. Vi får helt enkelt stötta varandra genom allt skit :O)...

Har du några mediciner du kan ta mot din smärta???

kram// Mysgnuttarna

• Lilloppan
    Mysgnuttarna skrev 2009-05-01 15:17:51 följande:
    Hej Lilloppan!Vi har varit på ett möte med en läkare som utför IVF men jag har en enorm rädsla att jag inte kommer att fixa de.. Adoption vet jag inte i nu läget... Försöker att ta dagen som den kommer just nu!!Du beskriver dina kramper precis som jag själv har.. Vi får helt enkelt stötta varandra genom allt skit :O)...Har du några mediciner du kan ta mot din smärta???kram// Mysgnuttarna
    Hej Mys. Vad härligt att det finns ett hopp! IVF väcker många känslor. Jag känner igen mig i att jag känner mig rädd att de inte kommer att fixa det..att min kropp inte kommer att fixa det.. Har gråtit en skvätt idag över det...fattar inte att det tär så på psyket.. har aldrig känt mig så här förut. Känner också sorg över min sambo, som sitter helt hjälplös som en annan i allt detta.

Förutom lite gråt o tandagnisslan, så har jag haft en kramplös dag än så länge! *yeey* det var länge sen det var så!! Jag tar inga mediciner mot smärtan. Kramperna brukar bara komma som ett knivhugg för att sedan försvinna lika snabbt..men så kan det hålla på ett tag. Ibland kommer det om jag bara dricker vatten... Jag har ingen tjocktarm kvar och det medför ju en hel del toabesök.. de har kopplat ihop tunn- och ändtarm. Det fungerar skapligt med loperamid (imodium/dimor..). Annars tar jag prednisolonsuppar emot kramper som orsakar blod... Jag får kramper när jag går på toa med och då kan det ibland krampa så det kommer blod.. Usch, då..nu blev det lite äckelvarning! Hahaha, sorry!

Ha en fin första maj! Kram L.
  • Mysgnuttarna

hehe ingen fara hahaha... Jag är tyvärr själv tvungen att äta eller rättare sakt använda spasmofen suppar för att jag ska slippa kramperna... Dom blir man rätt trött av.. men sånt är livet...

• Lilloppan
    Mysgnuttarna skrev 2009-05-01 20:21:24 följande:
    hehe ingen fara hahaha... Jag är tyvärr själv tvungen att äta eller rättare sakt använda spasmofen suppar för att jag ska slippa kramperna... Dom blir man rätt trött av.. men sånt är livet...
    Aha, det har jag aldrig hört att man kan ta emot kramperna.. fungerar de bra? Lite ot nu, men, men.. det verkar bara vara du o jag här iaf! {#lang_emotions_tongue_out}
  • Mysgnuttarna

hehehe ja du de verkar så... jo jag fick denna medicinen på grund av att jag jämt måsta åka in på akuten när jag får mina kramper så då tyckte dom att det var bättre att jag kunde ta medicin hemma som stillar krampen... tyvärr är denna medicinen svår att få utskriven och läkarna är extrem restruktiva att skriva ut den... Det är morfin preparat så den e väldigt beroende framkallande... men men vad gör man inte för att slippa smärtan för en stund...

• Lilloppan

Vet du, jag tar också morfinprep nu...fast en mycket mildare variant.. Jag har fått prova Kodein (en del av citodonen..) mot magens snabba framfart.. and guess what!! Det funderar prima!!! Kunde jag så skulle jag springa in till sjukhuset, leta reda på dr och ge honom en stor puss!!! Inatt sov jag 6 timmar i ett streck!!! Det är enorm skillnad från mina 2-3 timmars sömnpass om natten...jag brukar ju sova några timmar - toa -några timmars sömn - toa... Det blir jobbigt när det pågår i flera år. Bara tanken på att ha det så här hela livet... Ja,,jobbigt! Kramperna har därmed gett sig också.

Oj, du verkar ju ha massiva kramper. Mina brukar ge sig lika fort som de kommer. och får jag kramper vid toabesök, så krampar det en stund och sen är det klart.

Jag har äl nu i dagarna.. känns så tråkigt att det inte ska kunna ta sig på normal väg. Lite bittert... men nu är det ju inte så långt kvar till IVF. Jag ska ringa i början på juni och få tider. *yeeey*

• Mysgnuttarna

håller tummarna för dig... Jag försöker att ta dagen som den kommer...när kramperna kommer så kan de hålla i sig i timmar och om de e riktigt illa så kan jag måsta att panik spy.. inte kul...

kram

Svar på tråden Någon som är opererad i magen och därmed ofrivilligt barnlösa?