Mysgnuttarna skrev 2009-05-01 15:17:51 följande:
Hej Lilloppan!Vi har varit på ett möte med en läkare som utför
IVF men jag har en enorm rädsla att jag inte kommer att fixa de.. Adoption vet jag inte i nu läget... Försöker att ta dagen som den kommer just nu!!Du beskriver dina kramper precis som jag själv har.. Vi får helt enkelt stötta varandra genom allt skit :O)...Har du några mediciner du kan ta mot din smärta???kram// Mysgnuttarna
Hej Mys. Vad härligt att det finns ett hopp! IVF väcker många känslor. Jag känner igen mig i att jag känner mig rädd att de inte kommer att fixa det..att min kropp inte kommer att fixa det.. Har gråtit en skvätt idag över det...fattar inte att det tär så på psyket.. har aldrig känt mig så här förut. Känner också sorg över min sambo, som sitter helt hjälplös som en annan i allt detta.
Förutom lite gråt o tandagnisslan, så har jag haft en kramplös dag än så länge! *yeey* det var länge sen det var så!! Jag tar inga mediciner mot smärtan. Kramperna brukar bara komma som ett knivhugg för att sedan försvinna lika snabbt..men så kan det hålla på ett tag. Ibland kommer det om jag bara dricker vatten... Jag har ingen tjocktarm kvar och det medför ju en hel del toabesök.. de har kopplat ihop tunn- och ändtarm. Det fungerar skapligt med loperamid (imodium/dimor..). Annars tar jag prednisolonsuppar emot kramper som orsakar blod... Jag får kramper när jag går på toa med och då kan det ibland krampa så det kommer blod.. Usch, då..nu blev det lite äckelvarning! Hahaha, sorry!
Ha en fin första maj! Kram L.