• ullronj

Någon som är opererad i magen och därmed ofrivilligt barnlösa?

Jag är oxå opererad ggr fler ai magen och skulle få hjälp med barnlöshetsbehandling med äggdonation, var hos läkaren idag då han avrådde oss bestämt från att ens försöka pga alla magoperationer. En graviditet skulle bli ortoligt riksfylld både för mig och barnet.....

Så nu ska vi ta tag i adoption till hösten, som tur är så har vi stått i kö där ett tag oxå....

Skönt att höra att fler har samma bekymmer, även om det är tråkigt så klart så är det ändå skönt att märka att man inte är ensam om detta bekymmer.

• ullronj
    Honton skrev 2009-06-10 19:57:11 följande:
    Åhh...läst alla inlägg i denna tråd nu...herre gud...ni e redan mina änglar fast jag inte känner er. Har letat efter nån som har det lite som jag.... tack...hoppas vi hörs...
    Ja visst är det skönt att hitta fler som en själv, även om jag inte önskar någon detta.
  • ullronj
    Honton skrev 2009-06-10 19:54:12 följande:
    Ullronj... Varför va det en risk för dig? Får jag fråga vad för operationer du genomgått? Hoppas ok att jag frågar... Jag är i samma sits som ni andra här. Operationer i magen som har gjort att båda mina äggledare är blockerade. Livmodern är dock helt perfekt. Vi ska på möte inför IVF... men vet inte vad dom kommer säga?! Man skrattar o gråter om varannat....Tänker på er alla!
    Tarmoperationer och bukoperationer som har skapat sammanväxtningar i min mage vilken innebär en stor ökat risk för komplikationer för både mig och barnet vid graviditet, och det vill man ju inte utsätta sig själv för eller ett barn för den delen som kankse föds på tok förtidigt eller bara blir ett missfall.
    Jag har medfött tarmfel som de opererat mig för ggr flera under min uppväst och först nu kommer detta slag i ansiktet, det kunde man inte tro.

Vad har du gjort för operationer?
Svar på tråden Någon som är opererad i magen och därmed ofrivilligt barnlösa?