• Zåny

Bästa bilen för famij??

Hejsan jag håller på att ta mitt körkort nu har inte långt kvar, väntar mitt första barn med min sambo, och jag har en fråga till er här på familjeliv, jag vill ha sen en billig bil och även en bra familje bil, har ni några bra tips på en sådan bil???

tack på förhand

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-19 18:24
    på en rimlig prisklass runt 20 000 typ..

• Svar på tråden Bästa bilen för famij??
  • Evildream

Köp min peugeot 406 3.0 kombi för 34.000.. lika stor som volvo v70 i lastutrymmet

• Danielito

FORD Mondeo 2002 Och UPPÅT! Kombi då såklart!

• Danielito

Eller 850 (855) kombi, det hittar du för det priset, dom är minst lika bra som dom tidiga V70 (brytpunkten 97/98)
    Köp en så sen 850 (97:a) som möjligt, kostar 5.000 mindre än V70 men är samma bil, bara en annan kaross.

• pappe jonthe

Köp dig en volvo 855/v70 96 och uppåt, vi gjorde ett kap på en volvo 855 95:a, för 11 000, toknöjd, survad varje år och går som en klocka. Otroligt skön att köra. Men se alltid till att ha med någon bilkunnig när du köper begagnat. Hehe vi hade med en som jobbat på brant i 10 år. Är du ute efter komfort och en väldigt utrymmesrik bil så som man får för en rätt billig peng så satsa på 855. Kan ha gått långt men bara kamremmen är bytt och den är väl servad så kan de ju gå hur långt som helst. Ac fart hållare och massa lull lull brukar man få med på köpet.

Lycka till

• HultLO

Hej!

Om Du vill ha en praktisk bil,. trevlig att köra, men kanske inte roligaste utseendet, köp en Renault Scenic. 10 år gammal får du den för runt 20000. Se till att den inte har för mycket rost, och kosta på den ett billigt rostskydd/oljesprutning.
    Har själv en Scenic - otroligt lätt att lasta, lätt att fälla säten för att få mner plats. Eftersom den är högre än "vanliga" familjebilar vetter det lätt till att spänna fast barn i barnstolar. Eftersom man själv ofta får sitta bak med barnen är det ett stort + att man sitter bra och ser ut i baksätet. När barnen blir större tycker de att det är roligare att åka med när de kan se ut.
    Och nej, jag har inte haft högre servicekostnader på mina Renaulter (har en Meganeoch en Espace) än jag haft på tidigare bilar.

• papageno

är enig med HultLO.
    vi köpte en Scenic när vi fick vårt första barn.
    lätt att last in och ut barnvagn i + att den är lätt att kliva in och ur i.
    Har dock haft problem med tändspolar på min modell... konsumerar nog 2 st per år... de kostar runt 700 st , så det är väl inte världen.
    Annars har det inte varit några som helt problem.. kört nästan 15000 mil nu

• krillee

Skulle som sagt var rekomendera en volvo av äldre modell om du ska ha en bra billig bil i 20.000 kronors klassen en 945:a kan man få fö ett hyfsat pris. Saab ja det säger ju sig själv att det ska man ju inte köpa i dessa tider eftesom det förmodligen inte kommer ha några reservdeler i framtiden och finns inte reservdeler nu heller om man ska ha. Renault skulle jag inte rekomendera hade en renault 19 en gång en 95:a gick sönder hela tiden köpte den för 10:000 laga den för 10:000 sålde den för 11:000. har en kompis som köpte en ny renult när vi köpte våran v50 och han har varit inne med den 12 gånger sen dom köpte den pga av olika elfel

• krillee
    sweman skrev 2009-05-16 21:46:13 följande:
    Tjenare... det finns bara ett enda rätt på din fråga... Det är en passat...Du frågar efter en bil i 20 000 kr klassen? Det finns ingen som uppfyller något av vad man normalt önskar... kan säga det på en gång så är det avklarat. Om det är ändå vad du vill ha, så har jag inget att rekommendera för det finns inget som är bra, utan det handlar mer om mindre eller mer råd som tyvärr inte leder någonstans.En bil som är slutkörd innebär bara andra sorters kostnader eller annan sorts huvudvärk... låt oss säga... vill du bli stående mellan två byar i norrland eller i en förort till stockholm ? Nej det vill du inte.. Men om du ändå vill ha ett råd... så skulle jag satsa på en lågmilare...om det finns något sådant och helst Volvo eller Opel... det är två driftsäkra bilar enligt min erfarenhet... Båda bilarna är bara smäck men de är iaf bättre än vad som återstår att välja på bilmarknaden...Åter till passaten och det svar du inte frågade efter...Oftast har du all tänkbar utrustning som önskas, du har utrymme, både för bagage och för passagerare, både fram och bak. Du har säkerheten och du har kvaliteten. Förhållandevis har du också ett bra pris. Bilen har också låg buller nivå..För 100 000 kr får du en bra passat. Köp den hos en bilhandlare... det är bättre än vad man tror...Volvo har dålig kvalite, de är dyra och det är snålt med utrustning, såvidare du inte satsar...Opel Astra är billig, bullrar mer än E4:an och E3an tillsammans...Mercan tyckte jag både var bullrig och snålt med utrymme i...Skoda octavia, ser bra ut men är dålig i verkligheten, beträffande buller, stötighet, plats mm... octavian är en liten bil...Citroen ja, det går jag inte ens in på
    Inget fel på volov mycket bra kvalite och mycket utrusnting i då du köpe få ofta med ett bra utrustningspaket
  • FDR

Köp INGEN Saab va fasen du än gör...

Brukar alltid säga följande:
    -Det dyraste man kan skaffa är ett fruntimmer!
    Ända tills a köpte en Saab...

Spana på blocket, och åka några mil för ett klipp kan de vara värt.
    Audi A4 kombi eller Volvo V40 skulle jag nog satsa på för 20 lax

• krillee

Nej som sagt var ingen saab. Kommer snart inte finnas några reservdelar heller. Håller med Fdr v40 är en mycket bra bil för en billig peng

Svar på tråden Bästa bilen för famij??