Tjenare... det finns bara ett enda rätt på din fråga... Det är en passat...
Du frågar efter en bil i 20 000 kr klassen? Det finns ingen som uppfyller något av vad man normalt önskar... kan säga det på en gång så är det avklarat. Om det är ändå vad du vill ha, så har jag inget att rekommendera för det finns inget som är bra, utan det handlar mer om mindre eller mer råd som tyvärr inte leder någonstans.
En bil som är slutkörd innebär bara andra sorters kostnader eller annan sorts huvudvärk... låt oss säga... vill du bli stående mellan två byar i norrland eller i en förort till stockholm ? Nej det vill du inte.. Men om du ändå vill ha ett råd... så skulle jag satsa på en lågmilare...om det finns något sådant och helst Volvo eller Opel... det är två driftsäkra bilar enligt min erfarenhet... Båda bilarna är bara smäck men de är iaf bättre än vad som återstår att välja på bilmarknaden...
Åter till passaten och det svar du inte frågade efter...
Oftast har du all tänkbar utrustning som önskas, du har utrymme, både för bagage och för passagerare, både fram och bak. Du har säkerheten och du har kvaliteten. Förhållandevis har du också ett bra pris. Bilen har också låg buller nivå..
För 100 000 kr får du en bra passat. Köp den hos en bilhandlare... det är bättre än vad man tror...
Volvo har dålig kvalite, de är dyra och det är snålt med utrustning, såvidare du inte satsar...
Opel Astra är billig, bullrar mer än E4:an och E3an tillsammans...
Mercan tyckte jag både var bullrig och snålt med utrymme i...
Skoda octavia, ser bra ut men är dålig i verkligheten, beträffande buller, stötighet, plats mm... octavian är en liten bil...
Citroen ja, det går jag inte ens in på