• Davinia

Tvätta bilen själv?

Ska man egenligen göra det i 16 veckan? Får släpa runt högtrycktvätt och tunga slangar innan man kan börja ens, samt att man står ju nästan upp och ner för att komma åt överallt. Gubben går inte ens ut och frågar om man behöver hjälp....ska man behöva säga något eller ska man strunta i det? Orkar inte med alla diskussioner hela tiden, varför kan han inte tänka själv?

/Mia

• Svar på tråden Tvätta bilen själv?
  • delifi2

vrf skulle man inte kunna tvätta bilen?

vecka 18 och har precis tvättat våran bil, visst kan det kännas lite tungt med maegn i vädret men det går å så längra man kan göra en sak själv utan att man får ont av det så vrf inte

• La Lola

Ska?
    Ja har du inga besvär så.

Men får du ont så gör du det väl inte helt enkelt?

O om du ska säga något till din partner?
    Det är få människor, oavsett kön, som kan läsa tankar.

*mamma till Alma snart 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Balehead

Varför skulle du inte kunna göra det? Det låter som om du fiskar efter argument att trycka upp under näsan på din sambo så att han gör det istället, genom att skylla på graviditeten. Visst, han kanske behöver en spark i baken, men använd neutrala argument om arbetsfördelning och jämställdhet istället.

• emeliesmamma

Klart att du kan, du är gravid inte sjuk : - )

• Davinia

Tja, de säger ju att man inte ska lyfta tungt, man ska inte bli alltför anfådd....bara en tanke...
    Men men....

• Pebbles82

En högtryckstvätt kan väl knappast räknas som tung på det sättet? Har du ont av foglossningar eller andra bekymmer är det självklart bra att hålla sig lugn, men annars är det ju bara att köra på.

Jag blir snarast förbannad när någon vill att jag tar det lugnt för att jag är gravid. Ja, jag är gravid - men jag är INTE handikappad ( i v 25).

Ska tvätta bilen till helgen tänkte jag, även dra på ett lager med vax! Ska bli skojsigt!

• Davinia

La Lola skrev 2009-04-01 12:34:08 följande:

Ska? Ja har du inga besvär så. Men får du ont så gör du det väl inte helt enkelt? O om du ska säga något till din partner?Det är få människor, oavsett kön, som kan läsa tankar.
    Nej..*skrattar*..tror inte att min make kan läsa mina tankar...men å andra sidan lider jag av karpaltunnelsyndrom i bägge handleder och går med konstant ortopediska stöd, men som sagt....
  • Balehead
    Davinia skrev 2009-04-01 12:47:56 följande:
    Tja, de säger ju att man inte ska lyfta tungt, man ska inte bli alltför anfådd....bara en tanke...Men men....
    Vilka är "de"? Hollywoodfilmerna?
Svar på tråden Tvätta bilen själv?