• Davinia

Tvätta bilen själv?

Ska man egenligen göra det i 16 veckan? Får släpa runt högtrycktvätt och tunga slangar innan man kan börja ens, samt att man står ju nästan upp och ner för att komma åt överallt. Gubben går inte ens ut och frågar om man behöver hjälp....ska man behöva säga något eller ska man strunta i det? Orkar inte med alla diskussioner hela tiden, varför kan han inte tänka själv?

/Mia

• Svar på tråden Tvätta bilen själv?
  • Davinia

Tja, de säger ju att man inte ska lyfta tungt, man ska inte bli alltför anfådd....bara en tanke...
    Men men....

• Davinia

La Lola skrev 2009-04-01 12:34:08 följande:

Ska? Ja har du inga besvär så. Men får du ont så gör du det väl inte helt enkelt? O om du ska säga något till din partner?Det är få människor, oavsett kön, som kan läsa tankar.
    Nej..*skrattar*..tror inte att min make kan läsa mina tankar...men å andra sidan lider jag av karpaltunnelsyndrom i bägge handleder och går med konstant ortopediska stöd, men som sagt....
  • Davinia
    Balehead skrev 2009-04-01 12:55:26 följande:
    Vilka är "de"? Hollywoodfilmerna?
    *skratt*...nehej du jag litar inte till sådant! Pratat med min BM om vad som är lämpligt och inte lämpligt. Svårt att veta vad som egentligen räknas som tungt...
  • Davinia
    mammasTuva skrev 2009-04-01 12:57:41 följande:
    Men jösses jag blir nästan rädd... hur gör ensamstående gravida?? inte finns det någon som bär deras kassar osv.. hur kan folk jobba alls när de e gravida om man inte kan tvätta en bil... jag ska flytta 2 veckor innan beräknad och de enda jag e orolig över e om bäbis får för sig att komma tidogt.. visserligen kommer jag inte bära möbler men ändå... jösses
    Vilken tur att du har klarat dig helt ensam i allt! Lycka till med flytt!
  • Davinia

La Lola skrev 2009-04-01 13:06:20 följande:

Jasså? Det har ingen sagt något om under mina graviditeter....
    hmm..kanske är olika i olika Län...jaja, konkret svar har jag fått från de med erfarenhet, de litar jag mest till. Och mig själv då förstås..:)
  • Davinia
    Hannah76 skrev 2009-04-01 13:11:30 följande:
    Så du menar atta du fått rådet att inte lyfta något, inte träna osv?
    som jag svarade tidigare i tråden så tycker jag att det är svårt att definera tungt, jag har inte fått rådet att sitta stilla i 9 månader nej...
    Jag tränar regelbundet och har gjort det under hela grav och innan ochså. Min BM sa att jag inte skall träna med samma intensitet som tidigare, samt ej lyfta för tungt.
  • Davinia
    mamma20sthlm skrev 2009-04-01 13:09:42 följande:
    Men ska du inte motionera lite under graviditeten då? Ska du sitta still utan att bli anfådd?
    Alltför anfådd....inte anfådd som begrepp. Ja, det rådet har jag fått utav min BM.
Svar på tråden Tvätta bilen själv?