• Davinia

Tvätta bilen själv?

Ska man egenligen göra det i 16 veckan? Får släpa runt högtrycktvätt och tunga slangar innan man kan börja ens, samt att man står ju nästan upp och ner för att komma åt överallt. Gubben går inte ens ut och frågar om man behöver hjälp....ska man behöva säga något eller ska man strunta i det? Orkar inte med alla diskussioner hela tiden, varför kan han inte tänka själv?

/Mia

• Svar på tråden Tvätta bilen själv?
  • Davinia
    Balehead skrev 2009-04-01 12:55:26 följande:
    Vilka är "de"? Hollywoodfilmerna?
    *skratt*...nehej du jag litar inte till sådant! Pratat med min BM om vad som är lämpligt och inte lämpligt. Svårt att veta vad som egentligen räknas som tungt...
  • mammasTuva

Men jösses jag blir nästan rädd... hur gör ensamstående gravida?? inte finns det någon som bär deras kassar osv.. hur kan folk jobba alls när de e gravida om man inte kan tvätta en bil... jag ska flytta 2 veckor innan beräknad och de enda jag e orolig över e om bäbis får för sig att komma tidogt.. visserligen kommer jag inte bära möbler men ändå... jösses

• mammasTuva
    Davinia skrev 2009-04-01 12:57:18 följande:
    *skratt*...nehej du jag litar inte till sådant! Pratat med min BM om vad som är lämpligt och inte lämpligt. Svårt att veta vad som egentligen räknas som tungt...
    Jag tror att det räknas som tungt när man känner att det tar emot.. Har en dotter på 16 kilo och hon e bra tung att brottas med och lyfta upp men vad ska jag göra då???
  • Davinia
    mammasTuva skrev 2009-04-01 12:57:41 följande:
    Men jösses jag blir nästan rädd... hur gör ensamstående gravida?? inte finns det någon som bär deras kassar osv.. hur kan folk jobba alls när de e gravida om man inte kan tvätta en bil... jag ska flytta 2 veckor innan beräknad och de enda jag e orolig över e om bäbis får för sig att komma tidogt.. visserligen kommer jag inte bära möbler men ändå... jösses
    Vilken tur att du har klarat dig helt ensam i allt! Lycka till med flytt!
  • mamma20sthlm

Graviditet är INGEN sjukdom. Lätt att tro att man ska sitta och stirra in i väggen alla 9 månander men gud va trist det skulle vara!

Men man ska lyssna på kroppen oså Vad man orkar och inte orkar. Väldigt viktigt

• guldrosen1

Jag tvättade bilen senast i vecka 35 tror jag det var, gick bra tyckte jag.
    MAn får tar det i sin egna takt.
    Fram till vecka 12 kan man ju tänka på att inte bära så tungt men sedan ska det ju inte vara någon fara om man inte känner att det är obehagligt.
    kämpa på!

• La Lola
    Davinia skrev 2009-04-01 12:47:56 följande:
    Tja, de säger ju att man inte ska lyfta tungt, man ska inte bli alltför anfådd....bara en tanke... Men men....
    "De" säger?
    Vilka är "de" då?
    *mamma till Alma snart 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Hannah76
    Davinia skrev 2009-04-01 12:47:56 följande:
    Tja, de säger ju att man inte ska lyfta tungt, man ska inte bli alltför anfådd....bara en tanke...Men men....
    Vem säger det??
    Hur gör vi som har fler barn, struntar i att bära dem eller springa efter dem? Jag har tränat under hela mina gravidteter, det är ingen fara alls.
  • mammasTuva
    Davinia skrev 2009-04-01 13:00:28 följande:
    Vilken tur att du har klarat dig helt ensam i allt! Lycka till med flytt!
    Hehe: jag sa aldrig att jag var ensam.. jag har sambo men jag menar bara det att det finns ju de som e! =)
Svar på tråden Tvätta bilen själv?