Har du möjlighet att få kejsarsnitt då? Låter inge bra alls det där.
Mrs Rasmusson skrev 2009-03-27 09:36:17 följande:
Jag fick min son juli 07 och väntar nu nästa till juni 09. Jag var inte alls rädd med sonen, men nu 2a gången är jag livrädd :( Har gått på första Aurorasamtalet och tyvärr, det hjälpte mif nada *snyftar* De pratade om en planerad igångsättning för att kunna garantera mig smärtlindring då min första förlossningen gick väldigt fort så det inte hanns med. Och NEJ bara för att det gick så fort var det defenitivt inte lindrigare, så tro inte att 24h kan vara värre. En snabb förlossning kan ofta ge biverkningen av att man inte hinner med smärtlindring, man spricker lättare, min bebis hann inte åka ner ordentligt, krystningarna kom aldrig igång så jag kände aldrig att jag behövde eller ville trycka på vilket kan vara farligt dör bebis. Jag har blivit så ledsen då alla mina vänner bara säger ja men så snabb förlossning kan ju intevara så jobbig! Man ska aldrig jämföra smärtor, tider, värkmedel då det gäller en förlossning, ingen är den andra lik. Ska på mitt 2a samtal på måndag och förklara att jag nu har sådan grov oro som givit mig magkatarr så jag får äta starka tabletter, överdoserat plus starka värktabletter upptill =( Å inte lär det bli bättre förrän efter förlossningen.... Hur fasen lugnar man ner sig o njuter då man är så rädd?