Aurorasamtal för omföderskor?
Jag vill ha allt knark i branschen om jag ska föda vaginalt igen!
Jag vill ha allt knark i branschen om jag ska föda vaginalt igen!
Usch, jag känner igen det där. Vill inte höra, inte se...
Min mamma ringde igårkväll. Vi har rätt dålig kontakt, det är som att vi lever på olika planeter. Hon är dessutom lätt senil och dricker en del - dålig kombination.
Hon började babbla om att smärtan under en förlossning är positiv smärta. (BULLSHIT i mina öron) Dessutom ville hon bara säga att jag ska veta att ett kejsarsnitt är en stor operation och det är ingen lek. Bla bla bla.
Tack jag vet. Usch, ryser av obehag när jag tänker på hur alla lägger sig i. Framförallt dessa med "fantastiska" förlossningar.
Nej, jag känner mig mer och mer övertygad om att jag vill ha det så kontrollerat som möjligt. Vill verkligen inte gå med värkar hemma eller våndas för stort och överburet barn.
Planerat kejsarsnitt eller en grundligt planerad igångsättning.
Fiacia - superskönt att höra att det hjälpte.
Ja men precis! Jag hatar även prat om det naturliga. Det är inte naturligt att föda barn enligt mig. För då skulle alla göra det hela tiden. Det är naturligt att man har naglar, andas och kissar.
Och varför ska det vara naturligt och kännas? Åk inte in till sjukhuset då - föd i en grotta!
Och dessa naturliga människor, varför har de vinterjacka på sig när det är kallt? Varför köpa mat i affären när man kan klubba ner en älg i skogen?
Lite så tänker jag.
Åh, det lät betryggande!
Tack! Vilket härligt svar och tröst för en som är rädd inför andra förlossningen!
Absolut inte. Dock stör jag mig på de som inte tar ens upplevelser på allvar och säger att det bara är att andas lite så kommer barnet ut smärtfritt.
Nej det är sant att det kanske inte är storleken i sig självt som gör en dålig och svår förlossning. Det är ju rätt mycket som spelar in.
Min sparkar som sjutton idag, kul så länge det inte gör ont...