Aurorasamtal för omföderskor?
Det låter som att din man också behöver gå på aurora. Man kan ju förstå att han är uppskrämd av det som hände. Och han kanske känner sig säkrare om ni har gått där och vet om att ni har en plan.
Det låter som att din man också behöver gå på aurora. Man kan ju förstå att han är uppskrämd av det som hände. Och han kanske känner sig säkrare om ni har gått där och vet om att ni har en plan.
Ja, det kanske är lite som en kbt-behandling att se det. Men jag fick ju panik av hon med sugklockan. Skrik och panik.
Det är från Norge nu, två avsnitt har visats. Svt 2, 21:30 på onsdagar.
www1.nrk.no/nett-tv/prosjekt/619
Här kan du se avsniten.
Kul fika...
Sonens pappa ar inget större stöd då han gick med på allt barnmorskorna sade. Men den här gången tror jag att det blir bättre på den fronten. Sambon gör allt för att stötta och talar dagligen om för mig att han ska bråka med personalen om de inte gör som jag vill.
Låter knäppt kanske men jag fattar inte det här med upptagna barnmorskor. Som jag förstår det ska det finnas en bm per rum och patient. Sen ska det finnas ytterligare några som svarar i telefon och finns där för byte om man inte är nöjd.
Men vad skumt. När jag varit på infomöten på både Sös och DS har jag fått den infon. Men det var kanske ett önskescenario såklart.
Fick min kallelse till Aurora-kliniken på DS idag förresten! Kändes toppen!
Men HJÄLP! Jag vill ju ha all hjälp i världen. Och gärna föda efter Danderydsmodellen (även om de har svårt att att efterleva den idag).
Nåväl, jag hoppas att man får mer stöd i och med att man varit på samtal där.
Najs att höra att man kan vara så lugna att man till och med sminkar sig!